• MrsCD

Ni som haft svart att blir gravida- annan attityd till illamaende o smarta?

Satt precis och tankte pa det har. Ar det sa att om man vantat och kampat for att bli gravid kan ta en svar graviditet och forlossning lattare an de som haft mer tur?
    Tanker man tex pa illamaende som nagot positivt eftersom man langtat sa efter att bli med barn? Kan man utharda forlossningssmarta lattare?
    Jag menar absolut inte att det borde vara sa, men det hade varit intressant att veta...

• Svar på tråden Ni som haft svart att blir gravida- annan attityd till illamaende o smarta?
  • Bliglin

Nä. Jag kan iof bara tala för mig själv... men om jag tycker någonting alls i den här frågan är det väl snarast att det är jävligt synd om mig som BÅDE haft svårt att bli gravid (4 år 3 mån kamp, manlig faktor) OCH har en missbildad livmoder med risk för missfall/förtidsbörd OCH blev gravid med tvillingar (spontant) i min yttepytte-livmoder och tvingades göra en fosterreduktion som adderade ytterligare risker.

Så nu sitter jag här i skiftet mellan v 23 och v24 med för kort livmodertapp och hjärtat i halsgropen och är livrädd för att förlora min lilla bebis i magen som jag kämpat så ini h-vete för att få.

Men visst, man kanske lättare står ut med graviditetsillamående och foglossningar, dvs sådana krämpor som är jobbiga men inte "farliga".

Men, som sagt, jag kan bara tala för mig själv...

• Eva S

Vi har inte haft svårt att bli gravida men vill ändå svara dig. Vi förlorade vår dotter i PSD i magen i vecka 40. Ett halvår senare så blev vi gravida igen. Och även om det fysiskt var lite jobbigare än den första graviditeten så bet jag ihop. Mår man illa så mår man illa. Och har man ont så har man ont. Oavsett ens tidigare erfarenhet. Men jag aktade mig för att beklaga mig för hela världen. Det spelade liksom ingen roll hur man mådde. Det viktiga var att barnet mådde bra.

• Tingen

Beror på vad man menar med kämpat. Vi försökte över 1 år innan jagblev gravid. Så visst var det ett kämpande men inte på  lång väg så jobbigt som en del andra.

Men för den delen så tyckte jag att jag hade en jävla graviditet
    Foglossning från mycket tidigt stadium, satt i rullstol pga detta från ca v.22. Låg inne till och från med dropp på grund av illamående och kräkningar.

Bara för att vi kämpade och längtade så kan jag inte säga att var lättare just på grund av att vi kämpat.

Det finns folk som ljuger sig in i sin sannings fanatism.
Svar på tråden Ni som haft svart att blir gravida- annan attityd till illamaende o smarta?