Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Kläder)

Begagnade kläder, tex Tradera

Jag har hört att man ska, för att förhindra eventuella ovälkomna gäster (tex ägg som blir till larver och som sen blir till tex pälsängrar) från att följa med hem till barnens byrålådor och klädskåp, frysa in kläderna man köpt i minst 2-3 dygn. Alternativt kan man tydligen torktumla kläderna direkt när man får hem dom. Funderar på hur många det är av oss som köper begagnat som gör så här och hur många som bara tvättar kläderna?

• Svar på tråden Begagnade kläder, tex Tradera
  • Anonym

Oj oj. Har bara tvättat dem...

• Anonym (oj)

Det har jag aldrig gjort en enda gång. Och jag har köpt ganska mkt via Tradera.

• auroura

Handlar en del på tradera.....Nöjer mig med att tvätta dom.
    Hur gör du själv??

Älskar min underbara Nattis över allt annat.
  • Anonym

Tvättar man kläderna i 60 grader är det inga problem. Det gör jag med alla beg kläder och då dör det som ev skulle finnas där.

• Runguska

Jag har tvättat kläderna och aldrig hört talats om att man skulle frysa dem. I och för sig kan det säkert stämma, men det har jag varken plats eller ork att göra ärligt talat.

Min hemsida - www.kulturellt.se
  • Anonym (Kläder)

Eftersom jag är livrädd för att få hem pälsängrar så har jag börjat frysa in kläderna.. fick tipset när jag pratade med nån på Anticimex efter att ha hittat en fläskänger hemma förra sommaren.

• Anonym

Hur blir man av med pälsängrar?

• Anonym

Asså en dum fråga kanske.....
    men vad fasan ä pälsänglar å fläskänger??
    har aldrig hört talas om dom.....

• Anonym (Kläder)

Ja du, har man många får man sanera med hjälp av sitt försäkringsbolag och Anticimex/Nomor eller liknande.. har man få ska man tydligen bara slänga dom skalbaggar man hittar och hoppas på att dom inte blir så många. Jobbigt bara med kläderna som dom kan förstöra.

• JoiPoi

Nä fy vad äckligt! Jag tvättar bara kläderna

Svar på tråden Begagnade kläder, tex Tradera