Inlägg från: AnnaGBG |Visa alla inlägg
  • AnnaGBG

Tapetsering

Vissa strukturtapeter är ju spaltbara ( alltså det ruggliga skicktet går lätt att dra av ), kolla så ni inte har sådana.

• AnnaGBG
    kodak skrev 2008-03-01 22:07:08 följande:
    Kom på nu att det är målat ovanpå tapeten, då går den nog med största säkerhet inte att ta lös va?Någon som har koll på vad sådan här återställningstapet kostar? Har googlat lite men hittar inget.
    Det finns lite olika - jag tror att jag köpte för 35-40 kronor metern. Då var nog rullen 90 cm bred ca.

Om det är målat eller inte har nog inte så stor betydelse men om det nu är flera lager så är det absolut bättre att dra bort allt istället för att sätta upp ännu ett lager.

Det är inte särskilt svårt att dra ner tapeter
  • AnnaGBG
    Grådan skrev 2008-03-01 22:16:47 följande:
    blonde redhead skrev 2008-03-01 22:09:06 följande: Jasså!!?? Vi fick det rekomenderat...har precis gjort så på en vägg här hemma vid trappan...den längsta våden är över fem meter...lite svår att sätta upp men riktigt bra blev det iaf. Dock tror jag absolut att man ska köpa kvallite från färgaffären.
    Jag fick det också rekommenderat. Av vår målare Men som sagt, det finns ju olika sorter, jag använde en från Flugger färg och det var den enda sorten de hade.
Svar på tråden Tapetsering