Inlägg från: Aenglamark |Visa alla inlägg
  • Aenglamark

Geisha-choklad för 700kr/mån

Min sambo ammar våran 3-månaders och vi har varje kväll samma dispyt beträffande samma sak, geisha!
    Hon äter 2st Geisha-choklader om dagen (200gram x 2), får hon inte sig Geisha blir hon tammefan galen och då vill jag inte längre sitta bredvid henne i soffan, då är det inte kul längre.
    För 5 minuter blev hon arg som ett bi när geishan tog slut och tog tag i mitt huvud och beordrade mig att CYKLA iväg flera kilometer för att köpa geisha. Tur är att jag har humorn i behåll och bara kan skratta åt denna makalösa beordning.

Men vad är ok?
    Är det OK att äta hur mycket Geisha man vill när man ammar? Finns det någon gräns?
    Vi försöker då och då att ha geisha-fria vardagar, men slutar oftast med nervsammanbrott och besök på hemköp.

OK! Lyssna noga:
    2 geisha om dagen = 24kr
    24kr x 7 dagar = 168kr
    168 x 4 veckor = 672kr.

672 i månaden, på geisha.

Sen tillkommer även kostnader för Coca Cola varje kväll, chips+dipp 3 dagar i veckan.

Vi badar inte i pengar heller eftersom jag studerar och hon är mammaledig.

Kommentera gärna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-01 23:42
    Skrev 200grams, menar 100grams (Och tacka Gud för att det inte finns större!!!!)

• Svar på tråden Geisha-choklad för 700kr/mån
  • Aenglamark

Nämnas bör att hon oavsett hur mycket geisha-choklad hon stoppar i sin kropp så rasar hon i vikt, hon väger ~60kg.

• Aenglamark

Det var likadant med förra barnet (detta är andra) fast då var det dedär jävla chockladaskarna, vad heter dem... Knasen! Men sen slutade den lokala affären ta in dem så det blev min/vår räddning.

Jag skrev 200grams-chocklad, det är fel, jag menar 100g såklart (de "stora")

• Aenglamark

AnnaGBG: du har helt rätt, hon fick diagnosen hyperthyreos för 2 veckor sedan. Så hon behöver inte bekymmra sig om att hon blir fet (tyvärr!)

• Aenglamark

För er som inte vet, hyperthyreos betyder att sköldkörteln (som sitter på halsen) producerar för mycket hormon och då blir ämnesomsättningen skyhög. Vi väntar på medicinering (nån gång nästa vecka förhoppningsvis).

200gram om dagen gånger 30 dagar = 6kg geisha i månaden.

Kräkas någon?

• Aenglamark

Och nyss när hon insåg att geishan var slut så skulle hon tortera mig för att se om jag hade gömt någon geishachocklad nånstans i huset. *rädd*

• Aenglamark

SandraS: Det var det klokaste jag läst på länge, genialisk idé. Blir ju billigare iaf, även fast man måste ta tag i "missbruket" också :)

• Aenglamark

Jag är en mes, jag är en toffel. Tack för upplysningen =)
    Tror ni inte jag har märkt det TreTusenKronor geisha senare? :)

• Aenglamark

SandraS: Vi har provat, det fungerar inte..

• Aenglamark

Ja jag är lika övertygad som er att deta är ohälsosamt, det är nog ingen som motsätter sig det (inte ens min sambo). Men det hjälper inte med fakta för att lindra hennes sug. Men Bimsans inlägg var mycket klokt, det kan jag verkligen tänka mig att det stämmer! Hon väger mindre efter 2 täta förlossningar än vad hon gjorde innan, det är galet. Så kroppen kompenserar säkert med att försöka få i sig näring för att kunna amma. Förhoppningsvis hjälper hyperthyreos-medicinen att stabilisera hormonerna så kroppen faller i mer balans.

• Aenglamark

lokacitron: det är min sambo ett levande bevis på...

• Aenglamark

Nope, det har ökat dramatiskt iom amningen.

Frågan är ju, är det värt att bli 700kr rikare i månaden men att jag måste upp på nätterna och skaka välling?

Näe. =).

• Aenglamark

Häromdagen när jag åkte förbi godisaffären här i stan för att se om de hade billig geisha i lösvikt, vilken tabbe jag gjorde.

Jag kom hem med en hela låda geisha!
    3kg.
    417 st geishor.

Min sambo är nog beroende av socker och chocklad, men jag är beroende av bekräftelse? =)
    Jag ville bara vara snäll.
    Det kostade hur som helst 200kr och om den räcker en månad är det iaf ett steg frammåt.

Men, det värsta av allt!
    På kvällen när hon vanligtvis får sina evil cravings, så var hon inte alls sugen igår på geisha. Förklara det någon? :)

Ser rätt kul ut på kvällarna numera, 1 glas cola + laptop i knäet + 1 karton geisha bredvid :D

• Aenglamark

Jag får tacka så mycket för informationen att geisha är ohälsosamt i denna mängd, vad skulle jag göra utan er.

Ännu mer tack till de få seriösa inläggen som skrivits.

Vi har väl kanske inte kommit någon lösning på spåret men hennes sköldkörtelvärden har stabiliserats enligt de senaste provatagningarna denna vecka. Detta innebär två saker.
    1. Hon blir smällfet och väger i slutet av detta år 50 ton.
    2. Hormonerna lugnar sig, suget minskar och det "blir bra" =)

Svar på tråden Geisha-choklad för 700kr/mån