• Ari Gold

Geisha-choklad för 700kr/mån

Att frossa i choklad, chips och cola är lika onyttigt oavsett man är tjock eller smal. Även om det inte sätter sig på utsidan sätter det sig på insidan.

Du kan väl fråga din sambo om hon har lust att träffa sina barnbarn? Det finns fväl inget bättre sätt att förkorta sitt lvi än att moffa mättat fett, jo möjligen röka då kanske?

Kostnaden tycker jag är ett midnre problem - ni kan väl hitta nån lågprisaffär som säljer geisha billigare. Men frågan är om ni ska sattsa pengar på att finansiera ett ohälsosamt beroende?

• Ari Gold

Kan tillägga att jag inte menar att hon inte ska äta. Givetvis ska hon äta -mmassor! Men socker, som ger en snabb blodsockerhöjning och ett liak snabbt sug igen, är FEL sak för henne att äta. Det ger bara mer sug.

Man mår inte bra av den sortens blodsockertoppar som chokladmoffning ger. Det gör en nedstämd, grinig och arg!

Jag köper inte alls att hon mår bättre av att få sin geisha som hon vill. Och att hon har en diagnos som ger ökad hunger betyder inte att den hu8ngern stoppas bäst med socker - tvärtom. Hon MÅSTE lära sig att äta bra mat för att hålla hungern under kontroll.

• Ari Gold

FruAnna: så vad ska vi säga då? Fortsätt med en jättedålig grej som uppenbart inte fungerar för er?

Tjejjen moffar choklad och får galna humörsvängningar av det... det kommer väl knappast bli bättre av att de fortsätter med mer av samma sak?

Klart det är ett fritt val att må skit men man kan väl inte begära att andra ska applådera det?

Svar på tråden Geisha-choklad för 700kr/mån