falken skrev 2008-03-28 23:11:27 följande:
Som sagt, när det känns så här förvirrat, då kan det ju va skönt med proffshjälp, och prova ett längre tag att köra helt rent från de saker som testet visar. Om han då fortfarande inte blir bra, kanske man kan tänka vidare på de mer ovanligare fåglarna. Allergi mot rapsolja är superovanligt, och de blommorna var inte alls släkt med soja, det kollade vi upp då. Jag blev också helt konfus när hon sa det.Testet tar 3 dagar, och det blir inga prickar som syns på kort. Du kan ju ta kort före och efter det tex. Fast eg kanske det handlar om att man är rädd för vad det kommer att visa, eller? Men, som jag förstår det så mår ju dina barn rätt dåligt i nuläget va? Ganska mycket att vinna då, jag förstår inte varför du tvekar om jag ska va ärlig.
Jaa, det som känns är väl delvis att NÄL är så himla långt att åka med en unge som är nöjd i bilen ung 30min... Och att jag är rädd att det inte kommer visa något för då känns det helt "onödigt". Det är ett mindre företag att ta sig ut här...
Och vi har tagit kort idag, men han sitter ju inte still mer än en halv sekund, så vi får ta mer kort!
Skönt att höra ang rapsolja. Blev bara lite panikslagen när jag läste det...! Inte för att man inte kan ha något annat, men man börjar ju undra när hon blir mer och mer prickig och kliig och vi inte hittar vad det är.
Har inte gett sempers magdroppar idag, och gissa vad, han har bajsat en gång. Någonting i de där dropparna gör att han bajsar mycket...! 3-7 gånger per dag i över 10 dar som vi testat och innan dess var det 1-2 ggr per dag.
Nja, lilleman mår inte dåligt nu. Så länge vi inte ger något som vi tror han inte tål vill säga.
Dottern har fått mjölk idag och vi får väl se om kliandet blir värre. Igår fick hon inga mjölkproddukter och kliande inte något idag. Får se hur det blir imorgon. Hon klagar över magont, men det har kommit sedan vi började med mjölk.
Jag vill avbryta, men maken vill testa fullt ut, dvs med mjölk för att veta säkert, så vi har sagt, vi kör mjölk i helgen och sen avbryter vi om hon fortfarande kliar, har diarré eller ont i magen.
Men som sagt, det är inte bara mjölk, om det nu är det, som stället till det eftersom hon var sådan innan vi införde mjölk igen.
Men får vi lapp-test på henne så kanske mjölk visar sig och då slipper vi undra och spekulera, då får man svart på vitt!
Ska ringa på måndag så får vi se vad de säger i Gbg. Det var Silvias barnsjukhus allergimottagning vi skulle kontakta.