Anonym (ung mamma) skrev 2008-03-05 00:57:36 följande:
Då tyckte jag, vadå, man slänger inte bort sitt liv för att man får barn tidigt. åldern hade ingen betydelse.MIn uppfattning har ändrats. jag tycker många skaffar alldeles för tidigt. yngre än vad jag var. vissa har inte ens hunnit gå ut högstadiet. Jag hade inte blivit glad om min son kom hem i ung ålder å sagt han skulle bli pappa. Det är så mkt som halkas efter nu. Utbildning, jobb, de känns som de blir mkt svårare. Så ur den synvinkeln ångrar jag mig. då jag knappt kan försöja min ultra mega lilla familj. Hade jag väntat, hade jag haft större chans å kunna försöja,ha ett jobb ,ett stadigt förhållande. där mitt barn kunde växa upp med tåv trygga föräldrar. o kasnke en störra chans att det skulle hålla. det är lätt o va efter klok som man brukar säga..men samtidigt har jag mognat på ett litet sett,, å fått gemenskap med andra unga mammor. tror allt har en mening. Man vet inte vart man skulle varit om man inte fått barn. Men jag råder alla att utbilda sig :D ,, jobba ,, tjäna pengar,, resa, leva livet,, innan man skaffar barn :).. men sen är vi alla olika.
Tack för ditt svar.

Precis som jag känner det. Jag fick mitt första barn när jag va 18 och så här i efterhand när jag vet bättre så avråder jag att man skaffar barn innan man är 25 och har utbildning, hyfsad ekonomi, arbete o erfarenhet av livet.
Nu tillhör jag dom 30+ som unga tjejer blir irriterade på för jag avråder ifrån att göra samma misstag som jag.
Nu menar jag inte att mina barn är misstag,och jag vill ha dom och älskar dom mer än mig själv, men jag skulle haft dom 5-6 år senare.