• MiaFia80

Semester till Dubai...behöver tips

Ngn som har varit på semester i Dubai? Vi planerar att åka dit i november med våra två barn, 2 år och 6 mån. Vart ska man bo ngn stans? Har fått för mig att de flesta rekomenderar Jumeirah beach för boende. Stämmer det? Dyrare där? Kom gärna med tips....

• Svar på tråden Semester till Dubai...behöver tips
  • Dixie

vi var i Dubai i januari, med dottern på 6 månader och sonen 2½. Vi åkte med fritidsresor och bodde på Sheraton Jumeriah beach och det var ett mycket bra hotell, med pool och så låg det precis vid stranden, men när vi var där var det ganska kallt (ca 20 grader) + att det regnade vissa dagar - men där fanns ju så mycket annat att göra!

Trevlig resa!

• hotten

vill man vara på stranden så bör man bo vid stranden, trafiken är hemsk å att flytta sig ca 10 km kan ta 15 min eller 2 timmar!
    avstånden är långa så man måste alltid ta taxi oavsett iofsig..
    se bara till å ha en uppvärmd pool på hotellet

som sagt finns mycket annat att se stora shoppingcenter med slalombackar/pulkbacke, tivolin inne på shoppingen osv..

• Annikamed2barn

Vi tänkte också åka dit i november så jag tittar här I Bur Dubai verkar det ju ligga flest och billigast hotell. Jag hade nog valt Jumeirah Beach men det var så mycket dyrare, vi får se vad det blir! Ska ni flyga reguljärt?

• MiaFia80

Ja vi tänkte flyga reguljärt. Ni med? Precis som du säger verkar det mkt dyrare vid Jumeirah. Vart ligger Bur Dubai i förhållande?

• hotten

det är ju just det att flytta sig från tex bur dubai till stranden eller vissa shoppingcenter kan ta timmar... fast avstånden inte är många km..Men försöker man tänka på att inte åka nånstans under värsta tiderna å stannar på hotellet fredagar så går det ofta rätt smidigt..

• Annikamed2barn

Vi tänkte nog dlyga reguljärt och försöka bo vid stranden. Vi inser ju att vi inte kan bo nära allt i en så stor stad. Kolla här: www.norwegian.se

• MiaFia80

Jo sammma vi tänkte boka

Svar på tråden Semester till Dubai...behöver tips