Inlägg från: L jung |Visa alla inlägg
  • L jung

Easy cover

Vi har renoverat vårt vardagsrum med easy cover!

Vi hade förut sån där strukturtapet som den förra ägaren satte upp för massa år sedan. (1 lager tapet) Vi var sååå trötta på den, samtidigt som vi visste att det skulle vara ett megajobb att få bort skiten.... svaret blev easy cover!!!  Vi behövde inte slipa eller spackla under, och easy cover är en så tjock tapet så inget av den gamla syns igenom alls!!!

Vi målade även över tapeten och det blev kanonsnyggt.  Tapeten rekommederar inte jag i alla fall att ha uppe som omålad, då den liksom 'sticks' när man drar handen över tapeten.  Ungefär samma känsla som sån där isolering som sticks....

Lycka till med ert jobb

kram

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Leva livet, nu ska jag leva livet! ♥´¯)¸.♥´¯)
  • L jung
    Beiban skrev 2008-03-02 22:16:13 följande:
    Vi har strukturtapet i nästan varje rum.. Det måste ha varit väldigt poppis i slutet av 80-talet Är easy cover slät? Vi hade tänkt att måla på den, men är det struktur i den så är vi inte så sugna, det har vi ju redan överallt
    Den är helt slät, och precis som ovanstående 'talare' så 'luddade' tapeten av sig när vi försökte få den slät !!!  JAG ÄLSKAR OCKSÅ Easy Cover!!!!
    För strukturtapet så är den helt fantastisk!
  • L jung

Måste bara tillägga att den ÄR svårhanterlig för den är BRED och STEL (tålamod!!!), men kämpa på för det är värt det!

• L jung

hmmm... förlåt för mina inlägg ovan. 
    Vi är så fantastiskt nöjda med våra väggar trots att det sitter strukturtapet under!  Våra väggar som är cirka 6mx7m är HELT släta!

Varierar tydligen från fall till fall då.... man kan inte säga att det ALDRIG funkar, likaväl som att man inte kan säga att det ALLTID funkar...

Svar på tråden Easy cover