• vadskajaghetadå

*Jag har en ringsjal som jag tycker om.

Jag har en ringsjal som jag tycker om..men jag funderar på bärsjal, fast det känns så svårt att knyta en sån?

• Svar på tråden *Jag har en ringsjal som jag tycker om.
  • randig

För mig gick det bra på första försöket. Jag kollade lite knytinstruktioner på nätet, bara. Det tar ju några sekunder att fixa till den, så barnet får ha lite tålamod de första gångerna.

Det var svårare att lära sig knyta skorna en gång i forntiden!

• pillalilla

De har ju lite olika användningområde...en ringsjal bär du ju inte så länge i, men den är snabb och behändig. Långsjalen som du knyter kan du bära länge i, men det är ju lite mera meck att knyta. Det är inte svårt att knyta! Träna, träna!!!

• vadskajaghetadå

jag bär länge i ringsjalen, nåt fel?

• Tabby

Inte fel så länge du inte du får ont i axeln.
    Den snebelastar.

• vadskajaghetadå

ja....kanske ska jag skaffa en vanlig?

• Alvi

LÄTT långsjalen...!
    Jag får ont i ryggen direkt när jag har Lilja i ringsjalen, men Storkisen äääälskar jag...!!

• cummulus

Långsjalen är favoriten här också och det är LÄTT att knyta. Börja med en elastisk sjal om du har en liten bebbe. De elastiska är lättast att knyta.

• Tabby

Såg att din baby är runt 4.5 mån. Då kanske det kan kännas lite onödigt med en trikåsjal som verkar funka bäst upp till 8 kg. Sen blir den lite vinglig och avlastar inte lika bra.
    Om du vill ha en sjal satsa på en diagonalvävd sjal typ Didymos, Storchenwiege, Hoppediez, Babylonia, EasyCare eller Bebina.
    Nu vet inte jag hur stor du är men 4.6m brukar räcka till det mesta.
    www.sjalbarn.se finns länkar till olika återförsäljare. Där finns oxå recenssioner på olika sjalar. Hoppas att detta är till hjälp.

• Helene OSV

Ja! Köp en Storchenwiege!! Hur fin och mysig som helst!
    Den är jättemjuk och skön men visst kan den vara liiiite tjorvigare att knyta än en elastisk men man lär sig jättesnabbt.

• vadskajaghetadå

jaså så tror ni jag kan lära mig?

tack för tipsen..

Svar på tråden *Jag har en ringsjal som jag tycker om.