Inlägg från: Spartacus |Visa alla inlägg
  • Spartacus

Det darrar och vibrerar i magen!?

jag tror att bebisen kissar när det känns så

det som känns mer som en regelbunden klocka är ju hickningar vet jag, och vibrationerna känns faktiskt som att den kissar...

men nu kanske du inte är så långt gången att du kan känna sånt?

• Spartacus
    Perickles skrev 2008-03-03 16:42:44 följande:
    Kanske de kan va hickningar... som Spartacus skriver.. Kan inte tro att plutten kan kissa till sånahär darrningar i v.19. (säkert mer vanligt senare i graviditet)
    fast darrningar är ju inte hicka... jag tror jag vet vad du menar, och jag tror fortfarande du beskriver kissande eller att barnet ryser på något vis.

visst kan du känna såna saker i vecka 19!

jag började känna rörelser redan i vecka 14-15 och är förstföderska! det beror på hur barnet ligger i magen osv.
  • Spartacus
    Perickles skrev 2008-03-03 16:51:44 följande:
    Tack Spartacus,jag ha haft så livliga tarmar att de e svårt o säga om plutten sparkar redan eller om de e luft i tarmsystemet.Då förstår jag vad du menar. Verkar som om bebben kissar konstant, fast med tanke på hur liten blåsan är osv... varför inte. Ganska möjligt.Jag börjar mer tro på att barnet ryser, men vet inte varför (kan ju inte va kallt i magen :) Kanske den har abstinens efter nåt?
    men om du inte ännu känt några ordentliga sparkar så kan det ju kanske vara början på detta som är svårt att uskilja?

sen så kan bebisar säkerligen kissa väldigt mycket, dom ligger ju och sväljer och kissar hela tiden... speciellt om man dricker mycket sött

det är lite läskigt och känns som vibrationer ibland, verkligen som om dom fryser, men tempen är ju alltid bra därinne
Svar på tråden Det darrar och vibrerar i magen!?