• little miss shine

MVC i centrala Göteborg! Ni med erfarenheter, se hit!!!

Hej alla! Har just plussat och skall skriva in mig på mvc i veckan. Jag undrar nu om det finns någon som kan rekommendera en mvc? Någon som gått i linnéstaden? Eller på barnmorskegruppen? Eller i kungshöjd?

Ni får gärna dela med er av era erfarenheter. Detta är ju så svårt och jag känner ingen som nyss varit gravid varför jag nu ställer frågan här!

• Svar på tråden MVC i centrala Göteborg! Ni med erfarenheter, se hit!!!
  • CarolineL

Hej!

Går på Barnmorskegruppen och är supernöjd! Den vanliga mödravården kostar inget där och dessutom kan man få tider på eftermiddag och kväll när det är svårt att ta ledigt från jobbet.

Har även flera vänner som gått där och alla är lika nöjda.

Lycka till!

• Hanna36

Jag har gått både på matshuggstorget och Barnmorskegruppen. Skulle rekommendera dig att gå till Bmg!

• little miss shine

Tack, det låter ju jättebra! Det är ju så svårt när man inget hört om de olika ställerna innan...

• Freiya

vi var på barnmorskegruppen på nupp/kub-test och dom va väldigt bra!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • mariliza

Jag går på MVC Kungshöjd, och tycker det är superbra! Har inte haft problem med att få tider anpassade till mina arbetstider heller, och barnmorskorna är jättegulliga!

• little miss shine

Vet ni var man måste bo för att gå på mvc kungshöjd?

• hodie

Jag gick på Kungshöjd när jag väntade mitt första barn och nu när jag väntar mitt andra barn går jag på Barnmorskegruppen. Dom var gulliga och så på Kungshöjd men det känns mycket bättre på Bmg och rekomenderar därför Bmg till dig!

• little miss shine
    hodie skrev 2008-03-02 20:43:50 följande:
    Jag gick på Kungshöjd när jag väntade mitt första barn och nu när jag väntar mitt andra barn går jag på Barnmorskegruppen. Dom var gulliga och så på Kungshöjd men det känns mycket bättre på Bmg och rekomenderar därför Bmg till dig!
    Tack för tipset!
  • bullen76

MVC Kungshöjd tar vad jag förstår hela innerstan förutom Linné och Majorna. Bor själv i Landala.

• VackertVäder

Jag gick till Barnmorskegruppen och var jättenöjd! Blir jag nån gång i framtiden gravid igen går jag helst dit

• mancora

Jag går också på BMG. Jag blev rekommenderad av en väninna som är barnmorska att gå dit. Jag tyckte att det var jätteskönt att jag fick göra ett ultraljud redan vid inskrivningen. Innan dess hade jag inbillat mig allt möjligt: skengravid till trillingar! Min barnmorska är supertrevlig och miljön är modern och fräsch och inte så miljonprogramstråkig som många andra ställen.

Funderar du på att gå i centrum är det viktigt att du skriver in dig så fort som möjligt pga att många är gravida just nu! Läste en artikel där Kungshöjds MVC fick tacka nej till flera blivande mammor och att situationen var densamma i övriga centrum.

Svar på tråden MVC i centrala Göteborg! Ni med erfarenheter, se hit!!!