• jenny g6

Gravidbok att fylla i?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-02 19:27
    Är det någon som har hört om det finns någon slags bok att köpa där man kan fylla i allt som händer för att följa sin graviditets utveckling?

• Svar på tråden Gravidbok att fylla i?
  • 08FödsEnStjärna

Gör en egen? eller så har jag sett en bok som heter "Mamma Praktika" eller något sånt i den är det både fakta och sidor att skriva själv i.

• Fisk i en skål

Sån bok har jag också letat efter..Känns lite tråkigt att göra en egen tycker jag...
    Jag vill ha en bok med lite fina bilder i och så:)..

Har hört om den där mamma praktikan men har inte hittat den någonstans!

• Fangoria

Jag tänkte tipsa om "Mammapraktika" men ser att du redan fått det tipset....Leni Söderberg heter författaren, finns på Bokus.se! Lycka till!

• louiselangberg blogg se

www.bokus.com/b/9789189086821.html

denna tror jag e jättebra.. på ena sidan e d för mamman att fylla i o sen vänder man på boken så e d pappan som ska fylla i.
    jag hade köpt om jag hade sett den tidigare..

• jenny g6
    Svar på #4
    Det var ett bra tips! Den är nu beställd!! :)
    Tack
  • Fisk i en skål
    LouiseL82 skrev 2008-03-02 19:51:55 följande:
    www.bokus.com/b/9789189086821.html tror jag e jättebra.. på ena sidan e d för mamman att fylla i o sen vänder man på boken så e d pappan som ska fylla i. jag hade köpt om jag hade sett den tidigare..
    Beställde också den:)...Tack:)
  • Fangoria

Hej igen! Har boken mitt första år som mamma/pappa, men den är mer om hur det blir efter barnet har kommit! Men det är ju oxå kul. Finns iofs. lite om under graviditeten oxå!

• Lovebug

Den här boken har jag...tycker den är suverän eftersom man ser vecka för vecka vad som händer i magen med bebisen (bland annat UL-bilder varje vecka), hur kvinnan mår och hur pappan upplever graviditeten. Det finns utrymme för att göra egna anteckningar om vad som hänt under veckan. Halva boken är mer faktabaserad där det står om förlossning, kroppens förändringar etc. Om man bara vill ha en enda graviditetsbok som täcker i stort sett allt man behöver veta så är absolut denna värd att skaffa.

www.adlibris.se/searchresult.aspx&quickvalue=mammapraktika&title=mammapraktika&fromproduct=False

• louiselangberg blogg se

jag tycker att mammapraktikan e en jättebra bok med mkt fakta o man kan följa varje vcka o skirva lite egna anteckningar men den e ju ingen klassisk fyll-i- bok som ts efterfrågade.

tycker man kan ha både och :D

• Lovebug

Tycker det är precis vad TS frågade efter, alltså en bok där man kan fylla i allt som händer i graviditeten vecka för vecka. Så olika man kan uppfatta saker och ting...håller dock med om att böckerna är rätt olika och att man kan ha bägge, den ena är ju mer "faktabaserad" och den andra har jag uppfattat som mer "humorbaserad" :)

LouiseL82 skrev 2008-03-03 14:00:50 följande:
    jag tycker att mammapraktikan e en jättebra bok med mkt fakta o man kan följa varje vcka o skirva lite egna anteckningar men den e ju ingen klassisk fyll-i- bok som ts efterfrågade. tycker man kan ha både och :D
  • Snakis

Jag köpte Mamma Praktikan och kan verkligen rekommendera den! Har också hört att "A till Bebis" skall vara bra och rolig!

• jenny g6

Jag beställde både Mammapraktika, och Mitt första år som mamma! Verkar som att de kompleterar varann ganska bra!!:)

• Twinkiie

finns flera olika att välja på i bokhandeln med.. ja köpte min på bokia och är super nöjd =) även såna som inte redan är rosa/blå.. där köpte jag.. o de va skönt att kunna tiitta innuti vilken som var roligast.. dom som va snyggast hade rätt lamt innehååll =) o de e hju olika från person till person =)

Svar på tråden Gravidbok att fylla i?