• jarovean

Så här blir du med barn!!!

Ville bara dela med mig av de goda råden som man fått!
    För det är ju inte tillräckligt jobbigt att gå igenom IVF behandling på IVF behandling...

"Det fixar sig nästa gång, du behöver bara ta det lungt o vila, inte stressa. Skaffa ett husdjur, var barnvakt så du får nåt annat att tänka på. Ät vitaminer. Ut o jogga. Ställ dig i adoptionskö. Se till o koppla av nu så ska du se att det ordnar sig...." Tack snäll alla för dom extremt goda råden.

MEN jag stressar inte. Barnvakt vill jag inte vara (jobbar med barn hela dagarna). Är allergisk mot pälsdjur. Äter redan vitaminer o rör på mig alldeles tillräckligt. Vi står redan i adoptionskö... Men visst om det botar min makes låga spermieantal o mina dåliga äggstockar så...

Dom hjälpte ju tydligen för alla dessa vänliga rådgivares vänner o mostrar som inte heller fick barn...

Nån mer som fått goda råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:55
    Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!!

• Svar på tråden Så här blir du med barn!!!
  • Kaxmaja

Nu behövde vi aldrig starta någon behandling men de var 16 långa månader av försök.
    Slappna av fick man höra hela tiden. Bara du slutar tänka på det så ska de de att de ordnar sig.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Grodan ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • kaffe

Vi fick rådet att adoptera så skulle vi säkert få ett biologiskt barn sen. Vi ställde oss i sdoptionskön och blev gravida. Självklart har det inget med det att göra. Jag retar mej fortfarande på alla som snusförnuftigt säger "vad var det vi sa".

• Ova

Men flickor, ni vet väl att det inte är så svårt att bli med barn. Det är bara att följa nedanstående råd.
    1. Slappna av
    2. Ät äcklig grapefrukt från dag 1-ÄL
    3. Drick hostmedicin från dag 1-ÄL
    4. Slappna av
    5. Tempa dig exakt samma tid varje morgon innan du rört dig en mm
    6. Analysera ditt slidsekret varje dag
    7. Slappna av
    8. Mannen får aldrig ta ett varmt bad.
    9. Mannen får inte använda vanliga kalsoner, bara boxershorts
    10. Slappna av
    11. Ha sex varje dag
    12. Ha inte sex varje dag. Ha sex varannan-var tredje dag.
    13. Slappna av
    14. Du får absolut inte komma innan din man.
    15. Stå på händer i minst 10 minuter efter sex.
    16. Slappna av och njut av hur romantiskt, mysigt och avslappnat det är att skaffa barn!

• Ova

Sanningen är ju att för att bli med barn så behöver du bara:
    1. Ligga med någon med en annan hudfärg än din man.
    2. Ligga med en nära släkting/vän till din man.
    3. Vara olämplig som förälder och inte vilja ha barn.

(Tror ni jag är bitter?)

• jarovean

Ursäkta att jag ASGARVAR men du har fångat mina innersta känslor på pricken!!!

Ova skrev 2008-03-02 20:49:00 följande:
    Sanningen är ju att för att bli med barn så behöver du bara:1. Ligga med någon med en annan hudfärg än din man.2. Ligga med en nära släkting/vän till din man.3. Vara olämplig som förälder och inte vilja ha barn.(Tror ni jag är bitter?)
  • Ova

Det är inte varje dag jag kan skratta åt eländet, men alternativet är ju att gråta jämt och det är jag så innerligt trött på. Jag vill må bra och vara glad för det mesta som jag var innan jag började försöka få barn.

• jarovean

Bland dom bästa råden som jag fått o även önskar att ni tar hakar på...

"Lisa, ut o gå i rask takt, fast inte för snabbt...max puls på ca 85% av din nomala kapacitet när du är i topp form..."
    -Jaha???????

Lycka till, det får din kropp helt fertil!!

• cuteswegirl

jo tack.... har en i vänskapen... såfort jag nämner någo om att bli gravid så stoppar hon en me en förberående blick & säger: "amen du, nu tänker du på de igen!! då blir de ju inget!"

idioten kanske skulle testa 9 pergokurer me ännufler vul & läkarbesök både för mig & mannen.... kom igen sen & försök att inte TÄNKA PÅ DE!!!

• Ova

Om man inte är jungfru Maria så är det svårt att bli befruktad medans man är ute och går. Om tanken (gud förbjude) inte är att man ska bli gravid med någon som våldtar en under promenaden.
    Frågade du inte hur personen tänkte som gav dig det rådet?

Ska kanske kolla min och mannens puls nästa gång vi har sex så den ligger på 85%. Vi kanske har för låg eller hög puls och det är därför det inte tar sig.

• AlexandraK

Den har säkert många hört: "Slappna av - så går det"

Mitt svar va: "Så du menar att om man spänner sig så kan man använda det som preventivmedel?! Det borde alla veta - så slipper folk använda p-piller o kondom."

Svar på tråden Så här blir du med barn!!!