• happy2

Någon vuxen som har haft lunginiflamation? Symtom!!

Hej!!

Jo jag har lite frågor bara och funderingar, funderar på om jag kanske håller på att utveckla de,,

Jag har inte spec hög feber bra lite låg runt 38
    Jag Hostar men den känns torr, fast de känns obehaglit i bröstet när jag hostar, de gör lite ont vid revbenen närmare armhålan o under bröstet,, de känns inte jobbigt att andas, men de ömmar när jag andas ut o in,,

kan man ha lunginiflamation utan de behöver vara extrema symtom utan symtom som smyger sig mer o mer,, Detta började lite smått i gårkväll,, natten var lite tungt när jag andades o jag hostade hela tiden men hostan är inte slemmig utan ökentorr,,

Har ont i halsen den känns som en öken oxå, ögonen känns som öknar (sandiga) jag ömmar i magen åt höger oxå,,

Jag dricker massa vatten för jag känner mig så torr,, kissar mängder oxå så klart då

Sebastian kevin Alexander
  • Svar på tråden Någon vuxen som har haft lunginiflamation? Symtom!!
  • happy2

puff

• Xarxa

Ring sjukvårdsupplysningen för bästa svar. Får du svårt/tungt att andas ska du naturligtvis ringa omgående. I övrigt vet jag tyvärr inget om symtom.

• ludenben

jag har haft... ush fyana mig vad hemskt

• happy2
    Xarxa skrev 2008-03-02 21:48:30 följande:
    Ring sjukvårdsupplysningen för bästa svar. Får du svårt/tungt att andas ska du naturligtvis ringa omgående. I övrigt vet jag tyvärr inget om symtom.
    hmm,, visserligen e symtome rätt defusa när man läser om dom på nätet,, e antagligen bara lite influensa som spökar

tack endå!
  • Fluffguf

Jag hade lunginflammation när jag var 20. Det började som influensa ungefär, feber, extrem trötthet, hosta och värk i hela kroppen.

• Mamma S

Jag har haft lunginflammation två gånger. Var inte speciellt dålig, förkyld och hostig. Hade inte så hög feber heller. Min ena dotter har också haft lunginflammation, hon hostade ingenting alls! Hade bara jättehög feber och kräktes av den och blev uttorkad varpå jag åkte till akuten med henne. Läkarna ville göra en lungröntgen för att se om hon hade lunginflammation, jag trodde dom var helt fel ute men det visade sej vara det ändå.

Började du hosta igår? Då kan du nog avvakta några dagar och se hur det utvecklar sej. Får du högre feber och fortsätter hosta jättemycket, så ring vårdcentralen och hör vad dom tror. Krya på dej!

• happy2
    ludenben skrev 2008-03-02 21:49:19 följande:
    jag har haft... ush fyana mig vad hemskt
    kom de på hårt o snabbt eller smygandes o långdaget?
  • Mondino

Min 15årige son hade dubbelsidig lunginflammation i november och jag blev överraskad över hur "lite" symptom han ändå hade. "Vanlig" hosta, ganska frekvent men inte så han gick ner för räkning. Feberfri på mornarna men rätt så hög feber på kvällen, uppåt 39, men det mest typiska var att han fick krampkänning bak i ryggen på natten när han hostade.

Men du har många diffusa symtom så jag tycker du ska boka till på din husläkarmottagning så dom får kolla.

• Mamma till Philip Nova Elliot

Jag hade lunginflammation för ca 3 v sen och det var så som du beskriver. Jag var öm "inuti" liksom, ont när jag hostade,ont ryggen och denna hosta!! Jag trodde först jag var förkyld sen influensan och sen fick jag konstaterat lunginflammation efter en vecka ca. Efter ytterliggare en vecka smittade jag min man och var tillbaka hos läkaren, jag var inte bätttre och fick en annan penicillin (ammar så hon ville nog inte ge mig den starka först)

Stolt mamma till PHILIP 021128 och NOVA 070810
  • ludenben

det började med att det skar som rakblad i luftrören när jag andades. Ingen förkylning eller nåt. Sen dan efter kom hosta. Kändes som jag hade halsen full av katthår. Å feber. 38 först och sen dagen efter närmare 40. Jag hosta som fan och hade jätteont i lungorna. Åkte till läkare, fick kåvepenin som inte hjälpte. Fortsatte hosta och svårt att andas och ont i bröstet. Blev bara sämre. Ett par dagar senare åkte jag till en annan läkare och fick penicilin för akut försämrad lunginflammation. Tog flera veckor innan jag kunde andas normalt efter det.

Svar på tråden Någon vuxen som har haft lunginiflamation? Symtom!!