Wagram skrev 2008-04-08 16:46:31 följande:
Jag har hort att det ar lang vantetid pa amerikanska pass just nu pga passtvanget for att aka till Mexico och Canada, sa ansok sa fort det bara gar. Nar min son foddes 2005 gick vi till passkontoret pa posten och visade upp honom. Vi betalade en "premium fee" for att det skulle ga snabbare, och fick passet inom en vecka. Men som sagt, det var innan de langa koerna borjade. Jag tror att det i varsta fall gar att ta in en bebis i USA med hjalp av fodelseattesten om man inte hunnit fa pass, men det ar inte sa populart vid gransen, sa man far tala att fa lite skall.Min son har forresten trippelt medborgarskap, men bara amerikanskt och belgiskt pass. Vi har inte brytt oss om att skaffa svenskt pass till honom annu, eftersom han redan har ett EU-pass, men det paverkar ju inte medborbarskapet. Nar han foddes var jag fortfarande skriven i Sverige, sa han har ett vanligt svenskt personnummer trots att han ar fodd har, men denna gangen blir det val ett samordningsnummer for nya bebisen.
Trippelt medborgarskap! Det var inte dåligt

Får han ha det livet ut? Har hört nåt om att man bara kunde ha dubbelt medborgaskap men det är kanske bara en myt. Läste ett inlägg här på FL om en tjej som klagade på sitt barns dubbla medborgarskap. Hon ville att han skulle ha parallella medborgarskap och inte somnu att Spanien såg honom som spansk och Sverige såg honom som svensk.