• Angla

Montel show, återigen....

Det beror ju också på hur man tolkar begreppet udda ... udda kan ju vara speciellt. Och speciellt är det ju i allra högsta grad att adoptera. Det kan ju också vara udda som i annorlunda dvs mindre vanligt och det är ju mindre vanligt att folk adopterar än att inte göra det.

• Angla
    Vietnammamma skrev 2008-03-03 20:47:53 följande:
    Ja, Angla, det är speciellt att adoptera men när det framställs som udda ur en negativ bemärkelse att man är bättre människor och att barnen ska vara tacksamma så känner i alla fall inte jag att det positivt och bra syn på adoptivföräldrar och adoptivbarn.
    Visst kan det kännas tråkigt att andra ser adoption som välgörenhet men det är nog svårt att ta ett program producerat i en annan världsdel och tolka det utifrån vårt samhällsklimat. Saker är olika från land till land.
  • Angla
    Vietnammamma skrev 2008-03-03 21:32:52 följande:
    Angla, jag reagerar utifrån mina känslor och tom  jag är medveten om att det är olika i olika länder, faktiskt!
    Vad bra jag tror iofs inte att jag påstod motsattsen.
  • Angla
    Vietnammamma skrev 2008-03-05 05:58:04 följande:
    Tom jag förstår detta Angla men man kan väl få reagera för det utan att få spydiga kommentarer från dig?
    Hmmm nu var det iofs så att jag bara skrev hur jag tror att man ska se på program producerade i andra länder.
Svar på tråden Montel show, återigen....