• milla2

är 37.6

feber på en 22 månaders

• Svar på tråden är 37.6
  • Busbellan

Det beror på vad barnets normaltemp är. Ett av mina barn har en normaltemp på strax över 36 så han har absolut feber vid 37,6.
    Det är bra att ta febern ibland när barnet inte verkar hängigt så man vet vad tempen brukar ligga på.

Mamma till Nora, August och Ella
  • milla2

jag mätte tempen med en termometer som man har i armhålan ska man lägga till nått på den? har ingen instruktionsbok

• Aurora

mina barn har normalt runt 36...men skulle ändå inte kalla 37,6 feber,utan mer förhöjd temp,kolla på allmäntillståndet.Min son har haft mellan 37,4 och 37,8 varje morgon nu i en veckas tid,men han är för övrigt superpigg!

• EMO 979
    milla2 skrev 2008-03-03 10:02:37 följande:
    jag mätte tempen med en termometer som man har i armhålan ska man lägga till nått på den? har ingen instruktionsbok
    Under armhålan ska du lägga på 0,5 grad så då har han feber 38,1 grad.
  • Gossa

tror att man räknar 37.5 för feber på barn.Men allmäntillståndet måste ju räknas in

• milla2

då har han feber alltså då ska man inte gå ut med dom eller

• EMO 979
    milla2 skrev 2008-03-03 10:26:33 följande:
    då har han feber alltså då ska man inte gå ut med dom eller
    Gå ut en promenad i vagnen kan du göra ändå om han gillar att åka vagn och sitter still...man ska väl inte va ute med febriga barn om de är väldigt aktiva av sig och springer och tjoar...men en lugn prommis skadar ej.
Svar på tråden är 37.6