• Maskrosen

Föräldrautbildning hos MamaMia?

På många ställen ser man att det talas om den där föräldrautbildningen som erbjuds via MVC. Jag går på MamaMia Östermalm och de har inte sagt ett ord om någon sådan. Det enda de nämnt är de öppna förlossningsförberedande kvällarna (3 st) som de rekommenderar att man går på. Men de verkar bara handla om själva förlossningen. I övrigt hänvisar de till de avgiftsbelagda kurserna de erbjuder. Har förstått det som att den här föräldrautbildningen är något annat och att den är gratis? Undrar därför om det är något som inte finns i MamaMias regi? Är det om man går via landstingets MVC man blir erbjuden den?

Ska fråga min BM när jag har min nästa tid om ca två veckor, men tänkte att det kanske finns någon här som vet lite hur det fungerar på MamaMia...

• Svar på tråden Föräldrautbildning hos MamaMia?
  • Tesselajnen

Går också hos Mama Mia men har uppfattat det som att de föräldrautbildningar som finns på andra MVC's är i stort sett samma som Mama Mia har och kretsar mest runt förlossningen samt tiden innan och efter i korta drag. Deras förlossningsförberedande är dessutom helt underbar! Gick den nu i februari och rekommenderar den varmt!

• Dolce Vita

Går också på Mama Mia, o det enda jag hört ngt om är den förlossningsförberedande. Är i vecka 35 och än så länge har jag inte blivit erbjuden ngn mer kurs. Hur som helst var den förlossningsförberande jättebra så den tycker jag du ska gå på

Svar på tråden Föräldrautbildning hos MamaMia?