Hur bli av med avundsjukan?
har också känt såhär. vi höll på i ett och ett halvt år utan att bli gravida, trots att alla utredningar visade att det inte fanns några fel. jag tyckte det var urjobbigt när andra blev gravida till höger och vänster, på första försöket och oplanerat mm. tom kompisar som hade konstaterade fel blev gravida av sig själva ändå, men inte vi. till slut fick vi hjälp med insemination, och då lyckades det. idag har vi världens finaste flicka. trots det kan jag fortfarande bli förbannad när folk som uppenbart inte mår bra eller har en bra levnadssituation för barn att växa upp i (för unga, missbrukare, panka, psykiskt sjuka etc) tvunget ska skynda sig och skaffa barn det första de gör utan att försöka få ordning på sitt liv först. och självklart lyckas de också, bums. *morr* nu skulle vi vilja ha ett syskon, och lyckades faktiskt bli gravida, av oss själva och snabbt! (vi var helt chockade) men säg den lycka som varar. jag fick ett MA, och nu väntar vi på mens för att ens kunna försöka igen. ibland är livet inte rättvist... tur att vi redan vunnit högsta vinsten en gång, det kompenserar det mesta!