• Anonym

utslag av bindor

Lite pinsamt... men när jag har mens så får jag utslag, kli och svid av bindorna. Vad kan man göra åt detta?
    Jag använder Libresse och byter ofta, och har väldigt lite mens.

Pinsamt att gå och krafsa...

• Svar på tråden utslag av bindor
  • Anonym

har också kikat på menskopp, men jag vill gärna ha nått som man bara slänger, inte in och gräva efter nått... tack för tipset ändå!
    Ska testa att byta binda och se vad som händer

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-03 19:54:03 följande:
    har också kikat på menskopp, men jag vill gärna ha nått som man bara slänger, inte in och gräva efter nått... tack för tipset ändå!Ska testa att byta binda och se vad som händer
    Jag får utslag och klåda av always...
  • Anonym

rekommenderar intuition. Ett jättebra märke!

• Anonym (vet)

Jag kan inte ens använda trosskydd utan att det blir så där som du skriver. Det måste vara för att det blir för tätt och ingen luft kommer in.
    Jag har till och med problem med tror som inte är av bomull.

• Anonym

vart hittar man det?

Anonym skrev 2008-03-03 20:16:02 följande:
    rekommenderar intuition. Ett jättebra märke!
    oj vad jobbigt... ja det är ju inte roligt!
    Anonym (vet) skrev 2008-03-03 20:18:45 följande:
    Jag kan inte ens använda trosskydd utan att det blir så där som du skriver. Det måste vara för att det blir för tätt och ingen luft kommer in.Jag har till och med problem med tror som inte är av bomull.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-03-03 20:20:34 följande:
    vart hittar man det?
    i vanlig butik, minns inte om det var Willys jag var på eller ica kvantum....En ljuslila förpackning. Heter "INTUITION. "
    Finns både bindor och trosskydd.
  • Anonym

Tack! Har jag aldrig hört talas om innan, får ta en utflykt till maxi då, ska sitta i bil fyra timmar imorgon och det känns inte så roligt som det är nu...

Anonym skrev 2008-03-03 20:24:28 följande:
    i vanlig butik, minns inte om det var Willys jag var på eller ica kvantum....En ljuslila förpackning. Heter "INTUITION. "Finns både bindor och trosskydd.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-03-03 20:27:12 följande:
    Tack! Har jag aldrig hört talas om innan, får ta en utflykt till maxi då, ska sitta i bil fyra timmar imorgon och det känns inte så roligt som det är nu...
    Hoppas du hittar dem!
  • Cecese

Jag kan inte använda binda längre stunder för då får jag som skavsår. Så jag använder helt enkelt hemmagjorda tygbindor och det funkar superbra!

Mamma till -98, -03, 06 och pyret bf oktober -08
  • Anonym

men känns det inte ofräscht? Hur gör du dem och hur får du dem att sitta kvar?

Cecese skrev 2008-03-04 07:04:02 följande:
    Jag kan inte använda binda längre stunder för då får jag som skavsår. Så jag använder helt enkelt hemmagjorda tygbindor och det funkar superbra!
  • Anonym

Jag fick också skavsår och värmeutslag på rumpan av Libresse, och Always. Gick över till Apotekets bindor för många år sen nu - och det funkar jättebra!

• Cecese
    Anonym skrev 2008-03-04 09:21:00 följande:
    men känns det inte ofräscht? Hur gör du dem och hur får du dem att sitta kvar?
    Nej det känns faktiskt inte ofräscht, jag blöder rätt lite och byter ändå ofta så det känns inte konstigare än att använda vanliga bindor. Enda skillnaden är att jag tvättar dom i kallt vatten och yes diskmedel varje gång jag byter och sen får dom ligga i en hink tills jag tvättar ett gäng i tvättmaskinen. Mina tygbindor är extremt enkelt gjorda och kostande nästan inget. Om jag inte minns helt fel så kostade det 30 kr för 6 st och jag har 12 st så mina bindor kostade 60 kr och räcker flera år (nu har jag haft dom i 1,5 år och dom är inte nötta alls). Jag köpte helt enkelt tvättlappar i bomull som ser ut som frotte, storlek runt 30*30 cm. Sen viker jag dom på mitten och sen en gång till så det blir som en lång binda i fyra lager och lägger den helt enkelt i trosan. Så den ligger ju löst i trosan men den hålls ju utan problem. Vid toabesök får man helt enkelt komma ihåg att ta tag i bindan och lägga den nånstans så den inte följer med ner i toan.
    Nu blöder jag sällan mycket men om det är så att jag råkar göra det när jag är borta hela dan så använder jag vanliga bindor. Men hemma och om jag typ far till affären osv använder jag tygbindor.
    Mamma till -98, -03, 06 och pyret bf oktober -08
Svar på tråden utslag av bindor