• siggy

VIKTVÄKTARE!!!! kan man äta hur mycket grönsaker som helst utan att räkna det som points???

hej på er! hoppas det finns någon erfaren viktväktare här inne som vet om jag kan äta hur mycket morötter o gurka som helst utan att räkna det som points???går man inte upp i vikt alls av morötter o gurka??? har 4 points kvar att använda idag o jag tänkte ta en hårdsmörgås men undrar då om jag kan grönsaksdippa utan att det märks på vågen????

hoppas det finns någon vänlig själ här som vill svara, är så tacksam

• Svar på tråden VIKTVÄKTARE!!!! kan man äta hur mycket grönsaker som helst utan att räkna det som points???
  • kaksmulan

Man går egentligen upp i vikt av all mat men det finns bättre och sämre mat ifall man vill ha en nyttig viktnedgång!
    När jag räknade points sist så kunde man äta hur mycket grönsaker som hellst utan att behöva räkna det. Men om du går upp eller ned i vikt av det beror nog mer på hur mycket vatten de innehåller. Äter du ett kilo gurka och kliver upp på vågen direkt efteråt så väger du ett kilo mer också....

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Felicia6

Generellt sett är det så, men vissa saker kostar points.. Bananer tex.. Och avocado. Gurka o morötter tror jag inte kostar points

• Cia o krabaten

Alla vanliga grönsaker är 0, men tex avokado är poinyts i.
    Likadant med frukt. banan är points men inte äpplen och päron.

• CiaoBella

det kommer nog inte visa sig speciellt mkt på vågen tror inte jag... om du inte dippar varje dag;)

Personligen tycker jag vv tänker rätt i mångt och mycket men inte i allt. Man skär bort massa massa fett och så får man äta hur mkt kolhydrater som helst. Jag var med i vv för några år sedan och gick ner tjugo kilo på fyra månader men till slut så kan man ju inte skära ner mer på fettet och då står man ju still. I slutändan så har jag lärt mig att kroppen behöver mer fett än vad vv rekommenderar och att kolhydrater signalerar fettlagring och fettet signalerar fettförbränning. Kör numera en mer gi-baserad kost och mår mycket bättre av det!

Det är ju egentligen galet att man får äta hur mkt potatis som ehlst för två points. Det är ju kolhydrater som gör en fet! Alternativt en kombination av för mycket kolhydrater och fett, men lite mer balans på tillvaron vore nog bättre.

Men ät du dina grönsaksstavar, tror inte det kommer göra nån direkt skillnad om du sköter dig annars:)

• siggy

men innebär det att gurka o morot bara kissas ut o inte ger en viktuppgång "på riktigt" om ni förstår hur jag menar

• Cia o krabaten

Har hört för länge sen att det går åt lika många kalorier att bryta ner en morot som den innehåller
    Vet ej om dte är sant eller inte.
    Gurka är ju mest vatten iaf.

• CiaoBella

siggy, du kan väl utgå från vv s rekommendationer eftersom du följer dom eller hur? Hur många points innehåller gurka o morötter? Hur många gram rekommenderar de att man ska äta av grönsaker o frukt? Fem hundra gram? Hur mycket har du ätit innan. Du kanske inte ska sätta in dig fem kilo morötter men några stavar av varje kan ju inte vara någon fara.

Svar på tråden VIKTVÄKTARE!!!! kan man äta hur mycket grönsaker som helst utan att räkna det som points???