• CosmicCat

*Vill egentligen bara skriva av

Vill egentligen bara skriva av mig lite eftersom jag idag blev varslad om uppsägning efter 8 års slit i företaget. De ska istället outsourca mitt arbete (vilket jag vet är dyrare än min sk*tlön). Vi som tänkte börja tillverkning av ett syskon om ungefär 1 vecka... Nåja, jag är över 35 år, så jag tror vi tutar och kör iaf. Tur i oturen att vi inte köpt något hus iallafall så vi slipper gå från hus & hem. Kom gärna med massor av uppmuntrande tillrop, för jag känner mig ärligt talat ganska ledsen för tillfället...

• Svar på tråden *Vill egentligen bara skriva av
  • GoseFisen

*stoooor jätte bamse nalle kram*

• Java01

Skickar lite uppmuntring din väg.... Fick själv reda på i måndags att jag inte får fortsätta på mitt jobb, när provanställningen går ut i sommar. Jag har BF 1 oktober (1:a barnet). Känns skittrist efter som jag har varit på företaget i 1 1/2 år, men började en ny typ av tjänst vid årsskiftet (på moderbolaget) istället för på ett av dotterbolagen, och då fick jag en ny provanställning, och sen fick jag reda på att jag var gravid....och nu är det dags för nya neddragningar...och vem gör de sig såklart av med - jo den gravida provanställda såklart!

Vet precis hur du känner dig...Kram!

• Mallin

Trist...

Är det ett jobb du trivs med o gärna skulle varit kvar på ( om det inte hade med ekonomin att göra alltså)??

• CosmicCat

Blandade känslor faktiskt, jag har haft alldeles för mycket att göra så jag har de senaste åren inte mått så bra på jobbet av den anledningen, dessutom tappade jag en del illusioner då jag inte ens fick ett grattis när jag gifte mig förra sommaren... Men jobbarkompisar, närhet till hemmet, arbetstider (de normala) har passat mig perfekt.

Svar på tråden *Vill egentligen bara skriva av