• allt och lite till

äter jag för lite?? :P

idag har jag ätigt 3 gånger :P
    och mer äter inte jag på en dag...
    är i vecka 32 och i normal kurvan!
    Hej!
    idag har jag ätigt: frukost- 3 mackor med ost och smör, ett glas joise(stavas?) och ett halft glas yoggi.(kl 10,00)

till lunch åt jag- en 15 cm macka med kykling sallad m.m + en cola.(kl 17,00)

sen till kvällsmat- 2 mackor med smör och ägg och ett varmt glas oboy!(kl 20,00)

det har jag bara ätigt i dag!

+ vatten :P ^^

äter jag för lite??
    mvh//J

• Svar på tråden äter jag för lite?? :P
  • Nessii

japp du äter för lite.. framförallt så äter du helt fel. Alldeles för mycket bröd o snabba kolhydrater.

Frukost kan ju vara grovt bröd med pålägg o juice.

Lunch: Nån typ av kött, fisk alt vegitariskt om du inte äter kött. Lite pasta, potatis eller ris o mycket grönsaker.

Till middag något lättare om man inte vill äta lagad mat.

Fyll gärna på med två mellanmål om dagen.. Som frukt eller fil eller några nötter eller smoothie.

• Hanna36

skämtar du? Fundersam
    ursäkta, men det här låter ju som ett skämt... mackor är väl ingen MAT??
    är man gravid så är det ju ännu viktigare att äta ordentligt, alltså frukost, lunch, middag och 2 mellanmål.
    Lunch och middag ska vara riktiga lagade mål inga mackor! Fundersam

• allt och lite till
    Hanna36 skrev 2008-03-03 22:24:23 följande:
    skämtar du? ursäkta, men det här låter ju som ett skämt... mackor är väl ingen MAT??är man gravid så är det ju ännu viktigare att äta ordentligt, alltså frukost, lunch, middag och 2 mellanmål. Lunch och middag ska vara riktiga lagade mål inga mackor!
    jooo tack men jag tycler det är snabbt opch gott :O
    sen lever jag på nudlar :S(när jag orkar göra iorning det)
    är lfta slö men kan inte känna mig hungrig utan mår oftast illa!
  • piixelslyna

Du har ju inte ätit någon mat alls. Macka är INGEN mat. Det är möjligtvis frukost eller mellanmål. Men inte mat.

• allt och lite till
    Nessii skrev 2008-03-03 22:24:11 följande:
    japp du äter för lite.. framförallt så äter du helt fel. Alldeles för mycket bröd o snabba kolhydrater.Frukost kan ju vara grovt bröd med pålägg o juice.Lunch: Nån typ av kött, fisk alt vegitariskt om du inte äter kött. Lite pasta, potatis eller ris o mycket grönsaker.Till middag något lättare om man inte vill äta lagad mat.Fyll gärna på med två mellanmål om dagen.. Som frukt eller fil eller några nötter eller smoothie.
    mmm + att jag äter mkt godis och dricker cola!
    ne hatar groft bröd :S tål inte lukten är MKT petig över vad jag stoppar i mig!
    är SÅLD på falukorv!!! kan äta 1 ring på 1 dag :S
  • Nessii

nudlar är också späckat med snabba kolhydrater.. många av dessa snabbnudlar är dessutom förfriterande så de är hur onyttiga som helst.
    Visst mackor är gott o enkelt men det är def. inte bra att äta det 3 ggr per dag.. spec. inte ihop med cola eller oboy

• 3 hjärtan

jag åt lika lite eller mycket när jag var gravid. skulle aldrig i mitt liv ens HINNA få ner mer än frukost lunch och middag... då får man ju äta konstant??? äter inte mer nu heller.

men ja... även om jag gjorde det jag också så vet jag att det är för lite... försök klämma in en frukt eller så emellan iallafall.. och kanske mindre bröd och mer lagad mat?

• Hanna36
    allt och lite till skrev 2008-03-03 22:25:50 följande:
    jooo tack men jag tycler det är snabbt opch gott :Osen lever jag på nudlar :S(när jag orkar göra iorning det)är lfta slö men kan inte känna mig hungrig utan mår oftast illa!
    men det är ju ingen NÄRING? och vad blir det över som du och bebisen ska dela på? Ingenting! Förvånad
  • Nessii

allt och lite till skrev 2008-03-03 22:27:56 följande:

mmm + att jag äter mkt godis och dricker cola!ne hatar groft bröd :S tål inte lukten är MKT petig över vad jag stoppar i mig!är SÅLD på falukorv!!! kan äta 1 ring på 1 dag :S
    Du kan inte vara spec. petig med vad du petar i dig.. inte med tanke på att du äter mycket falukorv.. korv är nog bland det sämsta i matväg man kan hitta..
  • Spartacus

jag skulle inte kunna äta som du gör, men jag tror absolut itne det är någon fara för bebisen om det är det du menar? den tar allt den behöver även om du får brister, men tänk på att dom bristerna i sin tur kan leda till allvarligare följder framöver...

jag äter alltid frukost, flingor, gröt ägg och någon macka.
    lunch: alltid lagad mat, tänk pasta och nåt till
    middag: alltid lagad mat, idag t ex. tacos

behöver itne så mycket emellan, tar någon smörgås, eller frukt eller något om jag är hungrig...

man behöver inte vara duktigast i världen men man kan ju försöka laga mat i alla fall, det tar inte lång tid att göra en nyttigare pastarätt!

Svar på tråden äter jag för lite?? :P