• allt och lite till

äter jag för lite?? :P

idag har jag ätigt 3 gånger :P
    och mer äter inte jag på en dag...
    är i vecka 32 och i normal kurvan!
    Hej!
    idag har jag ätigt: frukost- 3 mackor med ost och smör, ett glas joise(stavas?) och ett halft glas yoggi.(kl 10,00)

till lunch åt jag- en 15 cm macka med kykling sallad m.m + en cola.(kl 17,00)

sen till kvällsmat- 2 mackor med smör och ägg och ett varmt glas oboy!(kl 20,00)

det har jag bara ätigt i dag!

+ vatten :P ^^

äter jag för lite??
    mvh//J

• Svar på tråden äter jag för lite?? :P
  • Hanna36
    allt och lite till skrev 2008-03-03 23:35:08 följande:
    ne jag är väll hungrig för jag inte äter bra på dagarna och då räcker ju det inte långt!!
    precis så är dte nog faktiskt! Du äter bara snabba kolhydrater, inget som mättar länge..
  • allt och lite till

ne skulle ju laga fisk men allt vart ÄKLIGT!!! urs!
    så de vart falukorv och pulver mos :P
    (sen innan var det 2 mackor 1 glas mjölk vid 11,00) + massa glass :P
    sen ska jag bara äta nått lätt i kväll tror jag!
    fan va jag äter dåligt!!!

• augustin
    allt och lite till skrev 2008-03-04 17:38:22 följande:
    ne skulle ju laga fisk men allt vart ÄKLIGT!!! urs!så de vart falukorv och pulver mos :P(sen innan var det 2 mackor 1 glas mjölk vid 11,00) + massa glass :Psen ska jag bara äta nått lätt i kväll tror jag!fan va jag äter dåligt!!!
    Va va de som gick fel med fisken då?
  • piixelslyna

Och jag trodde att jag åt dåligt. Men lagad mat måste man ju äta för att må bra. Eller så är det bara jag som måste det. Skulle aldrig kunna leva på enbart mackor.

• estrell

TS: För egen del struntar jag i om du tar skada av dina kostvanor eftersom du uppenbarligen inte verkar bry dig det minsta om att försöka ändra på dem, än mindre ta till dig av vad dem tips du får här i tråden.....

MEN vad jag undrar är: hur tänker du göra med ditt barn den dagen hon/han är tillräckligt stor för att äta med er, ska du servera mackor till frukost / lunch samt middag även då??

• ticktick

Men, alltså, av dina inlägg att döma verkar du nästan tycka att det är lite småroligt att du äter som du gör? jag tycker att det är förfärligt! Det handlar ju inte bara om dig, utan om ditt barn också och kanske framför allt! Visst tar barnet i första hand den näring som behövs, men för det krävs det ju att du tillför kroppen NÅGON form av nyttigheter - tillför du ingen näring finns heller ingen näring för barnet att ta av när depåerna är tömda och det gör du inte nu. Hur skall du kunna ge ditt barn en bra start och en sund kosthållning när du äter så vansinnigt dåligt som du gör?! Det kan låta hårt, men du måste allvarligt talat bli lite vuxen och styra upp din kosthållning. Det handlar inte längre bara om dig och din misskötta kropp, du har ett barn i magen för tusan!

• allt och lite till

joo men det är inte lätt när man inte kan laga mat!
    och min mamma är kock men jag kan inte ialla fall :S
    ja jag har ju super dåigt emunförsvar(är sjuk hela tiden) så fort nån hostar på mig så blir jag sjuk typ dan efter!

• Nessii

allt och lite till skrev 2008-03-05 08:43:35 följande:

joo men det är inte lätt när man inte kan laga mat!och min mamma är kock men jag kan inte ialla fall :Sja jag har ju super dåigt emunförsvar(är sjuk hela tiden) så fort nån hostar på mig så blir jag sjuk typ dan efter!
    Alla kan laga mat.. Det handlar mest om att VILJA.. Det finns hur mycket bra kokböcker som helst för "idioter" (dummies) Där det står punkt för punkt hur man ska göra o man kan inte misslyckas. Man behöver ju inte ge sig på en sufflé eller liknande..
    Om din mamma är kock så kan du ju kanske be henne att hjälpa dig.. Du kan ju lära dig att göra ett urval av goda o nyttiga rätter så att du kan alternera dig mellan det.

Att du har dåligt immunförsvar kan bero till stor del på den taskiga mathållning du har. Kroppen har ju inte fått några vitaminer som den kan ta till sig. Jag äter väl skapligt bra o är väälidgt sällan sjuk.

Så ge nu fasen i allt vitt bröd..försök att lära dig att tycka om grövre bröd. Det finns ju faktiskt grövre bröd som inte luktar som en sur gammal strumpa. Ät mer grönsaker o frukt. OCH framförallt ge fasen i all snabbmat det är bara skit i den maten.

OCH återigen... ta till dig det som alla här skriver till dig.. låt det inte bara rinna av dig som vattnet på en gås. Försvarsraderna hos dig alla inlägg igenom har varit "Jag kan inte" "min kille gillar inte"... vilket jag anser är "bullshit" Bara för att min karl inte gillar blomkål så slutar inte jag att äta det... han får väl hålla för näsan o blunda då jag serverar det till mig

Ha det bra o lycka till med matlagandet.
  • allt och lite till

hihi ja jag ska spara denna träd och läta killen läsa den med :P ^^
    ne då jag ska ända mig när vi ska handla nästa gång
    ^^ mums nu vart jag sugen på frukt :P

• Älsko

finn ju mycket enkel mat att göra, pasta, bacon, annan kött, potatis, ris, färdig kykling, finns massa mat som inte tar mer en 10 min att göra. grovt bröd finns det ju massa av, tycker själv inte om grovt bröd som är jätte grovt men Längtan limpan som är mörk är super god prova den .. Om du är petig med vad du stopar i dig så tänkt då på vad du äter, värkar inte som om du är petig.. Utan mest tänker på dig själv.
    Men så mycket bröd som du äter är värkligen inte bra.
    har du inte fått ngn bok ifrån din BM om mattips åså ??

• NINACRT

åtminstone en varmmåltid om dagen är bra att äta!! fast det kanske du visste redan =)

• allt och lite till

hihi ja i dag ska jag äta pytti panna(färdig) bara att värma i stkpannan!
    eller korv med bröd(gott)
    men jag glömmer ibland och äta(ska nog sätta mat tider)
    jag känner inte att jag är hungrig! :S
    nu har jag inte ätigt frukost än...
    ska göra det nu!
    blir mackor med ost på och mjölk.. har inte så mkt mer hemma!

• La Lola

Du köper "mat" för 600 (o din sambo oxå för 600)...men....vart är maten då?
    Eller har jag missat nåt?

//Gordon Ramsay är min idol
  • MillionStars

allt och lite till skrev 2008-03-05 11:31:34 följande:

hihi ja i dag ska jag äta pytti panna(färdig) bara att värma i stkpannan!eller korv med bröd(gott)men jag glömmer ibland och äta(ska nog sätta mat tider)jag känner inte att jag är hungrig! :Snu har jag inte ätigt frukost än...ska göra det nu!blir mackor med ost på och mjölk.. har inte så mkt mer hemma!
    Är det inte bättre att sätta igång och laga någon lunch nu istället för att äta frukost? Ta och stek pytt i pannan nu med ett ägg och några rödbetor!
  • allt och lite till

La Lola skrev 2008-03-05 11:32:54 följande:

Du köper "mat" för 600 (o din sambo oxå för 600)...men....vart är maten då? Eller har jag missat nåt?
    hihi ja vi har mat :P men jag mena frukost ^^ vi har bara bröd och ost hemma! ja smör med!
    jag ska iväg snart på synundersökning så jag tänkte ätasa lite frukost sen har jag bestämt att äta lasange(från familjen dafgård, färdig gord!) när jag kommer hem!
  • La Lola
    allt och lite till skrev 2008-03-05 11:58:51 följande:
    La Lola skrev 2008-03-05 11:32:54 följande:hihi ja vi har mat :P men jag mena frukost ^^ vi har bara bröd och ost hemma! ja smör med!jag ska iväg snart på synundersökning så jag tänkte ätasa lite frukost sen har jag bestämt att äta lasange(från familjen dafgård, färdig gord!) när jag kommer hem!
    Jo men du äter ju bara mackor tänkte jag...mackor för 600 blir väldigt mycket bröd....

Hammagjord lasagne är godare o så himla enkelt att göra.
    //Gordon Ramsay är min idol
  • allt och lite till

oki.. joo ne men 600 kr(och han 600) handlar vi och sen utöver det är det bröd + mjölk!
    vi handlar säkert 1 limpa om dan bara för killen ska ha 4-6 mackor med till frukosten på jobbet :P
    och så dricker vi 1 liter mjölk om inte mer om dan!
    mums mjölk är gott ^^

• Nessii

TS: Hur har det gått för dig??? Har du pratat med din BM om att få hjälp av en dietist??

• allt och lite till
    Nessii skrev 2008-03-07 19:53:05 följande:
    TS: Hur har det gått för dig??? Har du pratat med din BM om att få hjälp av en dietist??
    nopp jag stuntade i det :D jag har i dag ätigt så mkt att jag mår illa :S har ätigt mackor(till frukost) och nyponsoppa och sen åt jag köttfärssås och spaggeti och sen lasange :D
    har ätigt mkt dom senaste dagarna men börjar må mer illa :P
Svar på tråden äter jag för lite?? :P