allt och lite till skrev 2008-03-05 08:43:35 följande:
joo men det är inte lätt när man inte kan laga mat!och min mamma är kock men jag kan inte ialla fall :Sja jag har ju super dåigt emunförsvar(är sjuk hela tiden) så fort nån hostar på mig så blir jag sjuk typ dan efter!
Alla kan laga mat.. Det handlar mest om att VILJA.. Det finns hur mycket bra kokböcker som helst för "idioter" (dummies) Där det står punkt för punkt hur man ska göra o man kan inte misslyckas. Man behöver ju inte ge sig på en sufflé eller liknande..
Om din mamma är kock så kan du ju kanske be henne att hjälpa dig.. Du kan ju lära dig att göra ett urval av goda o nyttiga rätter så att du kan alternera dig mellan det.
Att du har dåligt immunförsvar kan bero till stor del på den taskiga mathållning du har. Kroppen har ju inte fått några vitaminer som den kan ta till sig. Jag äter väl skapligt bra o är väälidgt sällan sjuk.
Så ge nu fasen i allt vitt bröd..försök att lära dig att tycka om grövre bröd. Det finns ju faktiskt grövre bröd som inte luktar som en sur gammal strumpa. Ät mer grönsaker o frukt. OCH framförallt ge fasen i all snabbmat det är bara skit i den maten.
OCH återigen... ta till dig det som alla här skriver till dig.. låt det inte bara rinna av dig som vattnet på en gås. Försvarsraderna hos dig alla inlägg igenom har varit "Jag kan inte" "min kille gillar inte"... vilket jag anser är "bullshit" Bara för att min karl inte gillar blomkål så slutar inte jag att äta det... han får väl hålla för näsan o blunda då jag serverar det till mig
Ha det bra o lycka till med matlagandet.