• skåne tjej

om ni blir bjudna på bröllop men brudparet vill ha ett barnfritt bröllop, vad tycker ni om det?

som sagt; ni blir bjudna på bröllop och i inbjudan står det att det är ett barnfritt bröllop. Förstår ni brudparet eller ni tycker det är fel?
    skulle ni rentav bojkotta bröllopet för att ni inte får ta barnen/barnet med er?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-04 00:49
    Skulle ni ta med era barn till kyrkan trots att det är ett barnfritt bröllop?

• Svar på tråden om ni blir bjudna på bröllop men brudparet vill ha ett barnfritt bröllop, vad tycker ni om det?
  • elink

om jag ammar mitt barn skulle jag kolla om det är ok att det är med.

men för övrigt anser jag att ett bröllop är en vuxenfest och inte tt barnkalas och självklart respekterar man brudparets önskan!!! det är inte upp till mig att ha åsikter om det.

• Anel85

Det är ju deras dag. Klart jag skulle respektera det!

Vi ska få en flicka! ♥
  • Pochahontas

Jag tycker att det är DERAS dag. Ingen annans. Och det bör man respektera.

Däremot tycker jag att brudparet får finna sej i att det kan bli återbud pga att någon inte vill/kan lämna bort sina barn.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • MajaLinnéa

Vill man gå på bröllopet är det ju bara att skaffa barnvakt. Klart man måste respektera brudparets önskan.

• Kamikazee

En sådan inbjudan har vi fått och det är inga problem. Ska bli jätteskönt att få vara barnfri för en kväll. Dottern kommer vara i goda händer ändå

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • skåne tjej

Hur tycker ni att man skulle formulera bröllopsinbjudan så man ändå meddelar det på ett vänligt sätt.
    "Barnfritt" låter liksom lite hårt!

• Littlefoot

Det skulle jag absolut respektera! Det är brudparets dag och upp till dem att bestämma!

Bröllop är ofta "vuxenfester" och man kan ju fråga sig vad barnen egentligen skulle ha för glädje av en fyra- till femtimmars sittning?!

Whoever said money couldn't buy happiness didn't know where to shop!
  • Fjuppan

Helt okej! Brudparet bestämmer hur de vill ha det på sin dag och kan man inte tänka sig att gå dit utan sina barn får man väl stanna hemma!

• Littlefoot

Vi skrev rakt och enkelt i ett informationsblad att bröllopet är barnfritt men att ammande barn naturligtvis är välkomna. Inga krusiduller = inga missförstånd:)

Whoever said money couldn't buy happiness didn't know where to shop!
Svar på tråden om ni blir bjudna på bröllop men brudparet vill ha ett barnfritt bröllop, vad tycker ni om det?