Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Hej,

Här är en till som knarkar barnkläder. Var finns den bästa shoppingen idag?

Kan tipsa om de nya tröjorna - lite tunika-aktiga från Katvig med svart apple-print. Köpte dem på freshmilk och min son är helt underbar i den...

Kikkids racermössor med blommönster är också helt underbara - lite tunna kanske. En sån har min dotter fått och sötare kan man inte bli...

• saturnina

Ja, jag är ute efter något kul till min äldsta dotter, hon blir 4 i maj. Har så mycket till lillebror och lillasyster, men hennes garderob börjar bli tom. Hon vägrar annat än strumpbyxor, så man kan inte köpa några coola brallor till henne direkt... Då sätter hon näsan i vädret... Inte lätt...

• saturnina

Jessica: Jaaaaa, så fiiiiin. Jag tycker om den orange kanten. Har sett den i grått någonstans, men ej sett leggings. Var har du köpt setet? Hade de i grått också? Men, det är klart, rosa är populärt...

• saturnina

Ska gå in och titta på Poppilopp...

Det är så besvärligt när man måste handla på två ställen (... besvärligt och besvärligt... då måste man ju handla extra mycket bara för det... och det är mest besvärligt för plånboken). Jag köpte Molos nya vita tunika med bubblor i många färger till Olivia på Matador. Ville ha samma till Linnea, men då hade de inte den i så liten storlek... så den måste jag leta upp på något annat ställe... de hade förstås bodys, men body blir så varm om magen på sommaren...

• saturnina

Jag vill ha både flodhästar och hajar! Men ska man köpa långärmat eller kortärmat...???? Svåra lyxval... Finast med kortärmade hajar va? Jag tänker till sommaren på stranden. Det är klart, flodhästar badar oxå en del. *asg*

Min sons favoritgossedjur är en flodhäst som heter Nosis, så en flodhästtröja måte han ju ha...

• saturnina

Den rutiga rosa tunikan/tröjan från Molo fanns inte i Olivias storlek på Annacill, snyft. Någon som har sett den någon annanstans?

• saturnina

Tack, tack! Olivia är snart 4 och har storlek 110 nu... ska jag verkligen köpa storlek 122 då? Blir inte puffärmarna lite stora då... jag vill ju inte att hon ska se ut som en bodybuilder...

Om jag ska matcha lillasyster som är 3,5 månader nu, vilken storlek ska jag ta då? 74/80?

• saturnina

Zvartaliljan: Jag såg bilden, men insåg inte att du köpt så stor storlek! Jättefin! Ser inte för stor ut! Jag är nomralt allergisk mot för stora kläder, men små kortärmade tunikor kan man visst köpa hur stora som helst, det blir bara gulligare.

Är det någon mer än jag som blev helt dödskär i haj-anoraken hos freshmilk?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9