Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

ängeln83 skrev 2008-06-01 21:33:57 följande:
    Vi har inte riktigt bestämt vart vi ska åka än, nåt tips på ett fint land att åka till i september?
    Jag skulle vilja åka till Sicilien eller Sardinien men för vår del blev det Grekland. Spanien är ju också skönt. OM man ska någonstans med rimligt resavstånd. Annars finns ju massa roliga länder...Sydafrika, Australien mm mm.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-06-01 21:35:06 följande:
    369 kr kostade den, och så frakt typ 39 kr eller nåt, det är den värd Vi vet inte riktigt vart vi ska åka än, katalogerna ligger uppslagna över hela matsalsbordet
    ok. Ska kika på Aussies Finest om de har stora storlekar. Såg bara 62 på Barnens Hus. Vill ha rätt enkel modell.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-06-01 21:41:49 följande:
    Säger också Grekland eller Spanien, OM man vill sola & bada å så Vi åker till Cypern nästa måndag
    Åh vad skönt! Är ni borta en vecka?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Lina med Liten skrev 2008-06-01 21:43:35 följande:
    God kväll!!! Strul-läggning av Thea ikväll Där fick jag för att jag inte va hemma igår kväll... Likadant varje gång...
    Nej vad trist! Har hon somnat nu?
    Älskade Noel
  • Duntoffla

Oj, nu vankas det glass och rabarberkompott

Cu

Älskade Noel
  • Duntoffla
    Plummy skrev 2008-06-01 22:46:39 följande:
    Ser att ni skriver om fynd på T.. jag vann denna nyss (inte min aukt.)www.tradera.com/auction/auction.aspx är de i storlekarna?Passar de möjligen till Lindex velourisar i cerise? =)
    Fint fynd! Katvig brukar man behöva gå upp en storlek i. Jag har tyvärr inte den du vunnit men jag tycker att den borde passa Lindex velour. Kanske inte exakt samma men det borde gå.
    molnen skrev 2008-06-01 22:50:35 följande:
    någon som vet var jag kan hitta ida T s linnen med  lila igelkottar och smala axelband  i st. 98 ? (slut på ida Ts egen sida) puffar
    Ingen aning tyvärr. Har du ngn bild? Vet nog inte riktigt vilket du menar
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    molnen skrev 2008-06-01 23:30:13 följande:
    finns på Ida T hemsida under summertime i fel storlek ,för dålig för att kunna länka.
    Är det denna du menar?

http://shop.idat.dk/product.asp?product=8404&sub=0&page=2

Har tyvärr inte sett den någon annanstans i så fall. Har du kollat i länkarna ovan på de danska butikerna?
    Älskade Noel
  • Duntoffla

Någon som vet hur Molos långärmade tröjor är storlek? Är de normala?

Älskade Noel
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2008-06-01 23:51:04 följande:
    ja de är normala till lite stora. 92 är aningens för stort på Maia och 86 sitter perfekt. I t.ex Katvig och Ida.T har hon 92.
    Ok. Tack! Då räcker 80 till Korven
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    molnen skrev 2008-06-01 23:48:35 följande:
    nej det som ligger under summertime med spagetti axelband,har letat på alla sidor både sv och dk
    Sorry kollade fel... Denna?

http://shop.idat.dk/product.asp?product=12734&sub=153&page=1

Jag har tyvärr aldrig sett den förut. Någon annan med en tjej kanske vet bättre. Har du kollat på IdaT om du kan se deras återförsäljare?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    tejp skrev 2008-06-01 23:51:02 följande:
    hej!jag skulle behöva lite hjälp Hur är molos bodysuits i storlek jämfört med katvig? Sonen har 86 på katvig nu och jag är sugen på en(flera) molosuits med allover print. Någon som har bägge sorterna och skulle kunna jämföra? Eller om nån vet ändå hur stl är?
    Hmm...svårt. Det beror lite på vilken suit du ska ha. De är mer normala i storlek än Katvig men en del är rätt stora såsom vårkollektionen (randiga och stars) Jag har 80-86 i Katvig och 74-80 i Molo. En del av Molos "foto"print är dock tightare. Men generellt tycker jag att Katvig är smalare i modellen än Molo. Däremot är katvig längre i benen. I alla fall på min knubbis
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2008-06-01 23:59:13 följande:
    Strl.86 i Molos poetrysuitstrl.92 i Katvigs midiapplesuit (sorry hade ingen bättre bild men den sitter ungefär likadant som Molosuiten)
     Ok. Då ska jag inte ha 86. Det måste bli alldeles för stort på min lilla kille. Han är ju mkt kortare än Maia. Iofs knubbigare
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-02 00:10:51 följande:
    min son 13 månader i strl 80. han är 81 lång och väger 12 kg
    Åh godingen!

Har ngn här beställt på Paradisvej? Undrar om man kan får ner frakten.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Tildamamman skrev 2008-06-02 00:22:19 följande:
    Godkväll!Är det någon som sett Katvigs babybaddräkt (korta ben och ärmar) i någon shop med erbjudande?? Var hittar jag den förresten ?Jisses, vilken dålig koll jag har just nu
    God kväll!

Menar du denna?
    http://www.funkybaby.se/katvig-babybaddrakt-svart-midiapple-p-939.html

Har nog dessvärre inte sett den på rea tror jag *funderar*
    Älskade Noel
  • Duntoffla

Eleraff och Rumba har den också och där är det fraktfritt tror jag.

Nu måste jag sova. Skulle lagt mig för 1,5 timme sen...

Go natt!

Älskade Noel
  • Duntoffla
    Tildamamman skrev 2008-06-02 00:30:37 följande:
    Sören! Rumba hade ju 25% nu till kl24. Tror ni jag skulle kunna få rabatt där ??
    Värt att testa eller hur?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-06-02 08:53:39 följande:
    God morgon i tråden...Måste aktivera mig med något, annars faller jag i bitar... Det gör för ont helt enkelt..Vi fick igår tillkalla polis då vi inte fått kontakt med mamma på en vecka.. dörren låst inifrån, tv på..polisen ringer lås smed som borrar upp dörren.. polisen går in... å meningen vi får höra när dom kommer ut kommer jag aldrig glömma..."hon är död"  orden ekar i huvudet om o om igen... man tror inte på det.. tror fortfarande inte på det... hon sitter där och tittar på tennis... min lilla mamma.. 54 år blev hon..  dog ensam framför tvn...förlåt att jag skriver här om detta.... men jag vet inte vart jag ska ta vägen med sorgen... och för mig hjälper det att skriva... ni behöver inte kommentera om ni inte vill.. detta är ju en glad tråd.. och mitt inlägg försvinner bakåt fort...Och ni som väntar på kläder av mig.. hoppas ni kan vänta några dagar... Kram på er och tack för att ni läste... 
    Anna, vet inte vad jag ska säga. Fick kalla kårar ju mer jag läste av inlägget. Usch vad hemskt!  Gråter Det finns ingen rättvisa. Det hjälper inte nu men jag hoppas att hon fick somna in snabbt och slapp lida. Vi finns här att ventilera med om du vill. (ibland kan det vara lättare med utomstående). Ta hand om varandra.

Massa kramar och tankar till dig och din familj.
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9