• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Incommunicado skrev 2008-05-16 21:47:17 följande:
    Luddar av sig alltså. Men pajar inte de andra kläderna då? Låter trist. försvinner det efter första tvätten då eller hur gör ni? Planerar lurvis i höst.
    Jag har inte tvättat lurven än, men nu fäller den ju inte längre. Var bara i början.
  • Jen80
    NovJenny skrev 2008-05-16 22:42:57 följande:
    Slänger in en fråga angående tvätt.Sliter inte torktumare på kläderna välldigt?Sedan handlar vi mat för max 3000 kr. Om vi vill! Det har blivit en hel del hämtmat på senaste. Men annars handlar vi på Ica Maxi. Självscanning är kanon!
    Jag använder aldrig tumlaren till annat än lakan och handdukar. Aldrig till kläder...
  • Jen80
    CamillaJ skrev 2008-05-16 22:55:47 följande:
    God kväll.. ska nog snart sova tror jag är himlans trött just nu! Brrr... fryser som en tok gör jag med! Barnen sover som stockar och sambon kollar på Hockey.. jag sitter här och jaa.. som sagt fundera på att lägga mej !Ingen shopping iaf !
    Ja, här är hockeyn också på. Kommer aldrig orka sitta här tills det är slut, men det är sååå tråkigt att gå och lägga sig själv. Men äh, blir nog så illa tvungen ikväll... Kanske ska tigga till mig en massage först som plåster på såren ...
    Stod en öl på bordet nyss, men den byttes ut till Loka och Cola. Undra om han började tänka till när jag sa att det KAN sätta igång när som även om jag inte känner nåt just nu ...
  • Jen80

Kikar in en liten snabbis med en bild på den sötaste lilla dansk-bebisen - AVA !!

• Jen80

God kväll igen !
    Har läst igenom dagen och åh va gulliga ni är !! Blir alldeles gråtig här hemma . allt har gått bra och vi mår bra allihop. Åkte in inatt vid 3.30 och 4.45 var hon ute, snabbt och smärtsamt ! Hon är så fin!
    3695 gr och 49 cm lång. 56 är STORT på henne och jag som köpt mycket i stl 62 ... Måste handla lite (massa ) mer ...

• Jen80
    CamillaJ skrev 2008-05-19 22:03:48 följande:
    Jen80: Oops. Sorry skrev i andra tråden att hon vägde 3595 ? sorry.. du får nog rätta mej
    Haha, nej du har ju rätt !!
  • Jen80
    CamillaJ skrev 2008-05-19 22:21:55 följande:
    Jaaa.. Jag har tjatat till mej macdonalds.. mums! Sambon åkte nu innan han åkte sa han ..jaja men jag tycker inte om det! Hehe.. näe men för min skulle älskling ! Åh va snäll han är jag är jätte hungrig verkligen .. mmmm mcdonalds..GOTT! Sov gott ni som ska sova
    åh, kunde han inte kört förbi här också ?!?
    Tjollabolla skrev 2008-05-19 22:11:39 följande:
    ÅÅÅ så gosigt... Underbart söt är hon! Tänk att du MÅSTE köpa FLICK bebis kläder, nej då jag är inte alls avundsjuk ett dugg!!!
    Ja, det känns riktigt jobbigt ...
    Buttelina skrev 2008-05-19 22:06:38 följande:
    åhh, vilken lite perfekt bebis vad skoj att du MÅSTE shoppa mer vad är du sugen på?
    hehe, ska kolla lite imorgon. svårt att skriva nu med bebis i famnen. Ska göra mig redo för sängen. god natt på er!
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-05-20 15:25:31 följande:
    *ASG* De va de värsta jag sett Vi bor ju en liten by så här är rätt o slätt torsdagar 13-16 Men lilla gulleplutte Ava så söt! Jag dör! Nu vill jag ju oxå ha bebis Hur uttalar ni Ava? Rätt av som det låter? Jag lever ju i Greys Anatomy och tänker bara på Ava med det amerikanska uttalet
    Aaaaava ... Hehe, som det stavas.

Ja, hon är för mysig och pluttig, men hon kan låta . Bröderna har varit världens enklaste små bebisar. Bägge åt med 3-4 timmars mellanrum direkt, de sov i egen säng eller bredvid oss utan några problem och var allmänt alltid nöjda. Ava kräver mycket mer. Hon vill vara i famnen i princip hela tiden . Hon sover som en stock i famnen och så lägger man ner henne och hon vaknar inom några minuter och skriker.
    Vill suga hela tiden, så nu har hon fått napp fast jag helst hade väntat lite. Men hon är supergo och bröderna är så glada. Trodde inte Ilon skulle bry sig så mycket, men nu när han hade sovit middag kom han springandes och skulle titta på Ava. Han bara flinar när han ser henne. Jättegulligt ! Och Liam är stolt. Ropade i morse "Åh, lillasyster har kommit hem" och "mamma, jag trodde hon är jättesöt" .

Oj, nu ringer det på dörren... hej så länge!
  • Jen80
    jompa skrev 2008-05-21 14:46:01 följande:
    Jen80: Åhhh hon är så fin. Och fina kläder hade du handlat oxå, hon hade en jättefin munkjacka tycker jag.
    LA Woman skrev 2008-05-21 14:50:44 följande:
    Jen80: Åhh va söt lilla Ava är  Jättefina inköp också
    Tack tack ! Känns så konstigt att handla rosa nu hehe... Tog på henne sin vita/rosa Katvig-suit idag och det kändes superkonstigt. VAr tvungen att intala mig själv att det ÄR en liten flicka och att hon kan ha såna färger. Åh, så roligt ! Var ju tvungen att köpa lte mer rosa idag. Inköpen från Pop är alldeles för stort, men kunde inte låta bli ..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9