• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

CamillaJ skrev 2008-03-06 18:43:48 följande:
    Japp och idag var det tom. 3 små tjejer som flirtade med honom ..de va på honom! Hehe de börjas i tid..
    Hehe, trevligt !!
    Den gula biltröjan är ju som gjord för Liam hehe... Ska in till stan imorgon, så finns den så lär det ju bli en sån. Allt som är gult och inte fult köper jag . Nä, inte så illa, men de gula plagg jag tycker är fina är ju bäst att köpa så Liam blir nöjd iaf ...
  • Jen80

Duntoffla: Fina kläder. Nu måste jag ju in till Lindex imorgon. Vill ha både leggings till Ilon och bebisen och biltröja till Liam .

MiAmor: Åh, va fin den klänningen är!!... och på din sötis !!

• Jen80
    Duntoffla skrev 2008-03-06 18:58:32 följande:
    OT men fick i alla fall svar från ena säljaren som tagit min bild på Tradera. Förhoppningsvis är den snart ett minne blott. Ja, min bild och hennes annons alltså.
    Men vad svarade hon då? Pinsamt ju... alltså för säljaren som använt sig av din bild...
  • Jen80
    gosmamman skrev 2008-03-06 20:19:53 följande:
    Japp, den vanliga randiga mössan. Jen80- Har din lill kille strl baby på sin turkos/orange i BT??
    Japp, baby i den ...
  • Jen80

Jaha, då sitter man här igen ... Sambon har varit iväg på fotbollsträning och tog Liam med sig. Sambon är förkyld så han skulle inte träna, men skulle dit ändå så då kunde Liam följa med. Ser fram emot när Liam blir lite äldre och kan följa med och vara där vid sidan om och tycka att det är kul ... så skönt !!

Är grymt trött och glad att mina barn sover så bra som de gör när jag läser om en del av era barn som gärna håller er sällskap hela dagarna och kvällarna . Mina tycker om att sova och har i princip aldrig protesterat när det har varit läggdags. Napp+snuttefilt sen har de somnat utan problem sen de var nyfödda. Sen har man ju haft perioder, men det går ju inte att komma ifrån.
    Sen har Liam vaknat varje natt och velat äta fram till 2 år typ, men det har jag förträngt . Är grymt glad att Ilon sover hela nätter och länge, både på natten och på dagen . Men jag är trött ändå . Åh, va mycket energi jag kommer ha i sommar när jag inte är gravid längre . Hoppas på att nästa är som Ilon ...

Helt OT. Ska fundera ut nåt icke OT ...

• Jen80
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 21:17:50 följande:
    Jag kämpade men hon somnade på golvet till slut...Jag måste ge henne välling på natten. De nätter jag struntat i det (provade två hela veckor) innebar inte att hon sov bättre, utan sämre, och hon åt definitivt inte mer på dagen för det och hon behöver ju verkligen få i sig den extra näringen som nattflaskan ger. Till och med BVC har sagt att jag ska fortsätta ge henne välling på natten.
    Vi gav också Liam välling på natten fram till han var runt 2 år... eller säkert lite längre. Av sig självt så blev det att han vaknade senare och senare för att få välling (handlade om en flaska/natt) och till slut var vi nere på kl.5 eller däromkring och då när han började gå åt fel håll igen så började vi kämpa lite med att dra ut på tiden. Men nej, vi har alltid gett efter då vi inte orkat hålla på. Fick han sin flaska så somnade han på direkten igen och det var ju vad vi ville också .
    Ilon började sova hela nätter när han fick eget rum (spelade ingen roll på Liam öht) och därmed slutade han med nattamningen. Så skönt!
    Ilon kan sova rätt sent på em, men jag brukar försöka väcka honom senast 16.30, men då är han trött 2 timmar senare iaf. Han brukar sova en timme där på em och 2-3 timmar på fm.
    Liam får inte sova senare än 15, men nästan jämt får han sova 1 timme runt 12-13, men han är ju ltie äldre. Han skulle gärna sova längre, men får inte för oss. Grymt svår att väcka, men vi vill ha honom i säng på kvällen...
  • Jen80
    Buttelina skrev 2008-03-06 21:21:46 följande:
    ge henne vällingen!! hon är så pass smal att hon behöver allt hon kan få. När hon vaknar kl 5 går du upp med henne då eller låter henne titta på film eller leka? när isabel strulade med mig så fick hon ligga kvar i sin säng till jag tyckte att det var rimlig tid att gå upp. till slut så ville hon inte gå upp mitt i natten längre för det var tråkigt.
    Så gjorde vi med. Liam vaknar nu runt 6-6.30, men han får kolla på TV och jag ligger kvar i sängen tills Ilon vaknar, oftast runt 8... När Liam var yngre kollade han inte på TV (försökte vara duktiga föräldrar ), så när han vaknade tidigt så satt han i sitt rum och lyssnade lite på musik och läste böcker. Helt sjukt nu när jag tänker på det. Det gjorde han tidigt... Och han kunde sitta där länge hehe... sen introducerades TV:n ...
  • Jen80
    Lina med Liten skrev 2008-03-06 21:24:05 följande:
    God kväll! *Smyger in m nga ballerina i handen och en kopp te*
    Åh, gott med te. Får nog bli en kopp här med. Har redan ätit en massa godis, så nåt sånt är jag inte sugen på längre ...
  • Jen80
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 22:02:07 följande:
    Jo det finns många som smygläser denna tråden hela dagarna och tror att vi aldrig har något annat för oss än att shoppa o sitta här o skriva! För ja, det blir ju en hel del inlägg på en dag  men det de inte tänker på är att kolla tiderna vi skriver...flest ilägg är det ju mellan 12-15 då många små sover middag och sen efter 19 när de flesta somnat för kvällen! Jag har nog skrivit säkert 30 inlägg idag och lagt in en massa fina bilder och det kan ju verka som om jag sitter här hela tiden o bara byter kläder på min unge hela tiden för o ta kort.Men sanningen är att idag har jag storstädat (måste ju vara fint tills imorgon ), tvättat o strykt 2 maskiner. Varit ute med Maia i över en timma o lekt. Åkt o handlat mat med Maia. Vi har läst säkert 4-5böcker och hunnit med en hel del gos också. Och alla dessa klädbyten, ja det beror på att hennes favoritmat just nu är yoghurt i en tetrapak med ett sugrör i och alla vet ju hur det kan bli om man trycker lite för hårt
    Ja, själv byter jag kläder på Ilon när tröjan börjar bli för blöt ... Sällan hans kläder blir smutsiga, så när de legat på toagolvet för länge så får de åka i tvätten iaf haha...
    Liam är heller inte nån direkt skitgris - ja, eller är hans mamma lite fjantig. Haklappar är SUPER!! Blir väl annat när de börjar på dagis .
    Märker ju skillnad nu när vi bara går till ÖF. Har börjat inse att han faktiskt KAN få färg på kläderna . Innan tog jag alltid av honom kläderna om han skulle måla, men nu kommer jag mig bara inte för .
    Och när vi skulle till affären för några dagar sen och han åker kana nerför en kulle i sina Nova star-jeans. Bara att inse att han är en kille på snart 3 år och då är överdragsbyxor Guds gåva !!
  • Jen80

Alltså den här bebisen är helvild. Får mig att skrika högt för den sparkar så hårt på kvällarna. Och då har den inte ens börjat sparka mot revneb och så, utan bara rätt ut så det känns som att den ska sparka sig ut genom naveln eller nåt. Vilket ös!! Jaja, hoppas den växer till sig lite snart så den inser att den inte kan dansa omkring hur som helst där inne.... Måste ju bli lite trångt nån gång .
    I brist på ny shopping så ska jag nog stänga av och kika lite på små bebiskläder som ligger väl gömda i min garderob i sovrummet . Inte ofta jag plockar fram dem, men ibland måste man...

Är förresten liten sugen på en sommarsuit till både Ilon och bebisen i Katvigs midiapple, den gröna. Sååå fin! Ja, rosa såklart om det blir en tjej, men den gröna är fin. Tyckte inte om suiten från början (eller färgerna i den), men sommarsuiten är så söt . Ska prova på Ilon imorgon tror jag...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9