Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Angelinah skrev 2008-03-06 22:00:47 följande:
    gahhhhhh!!när ska ongen somna??står å dansar till " oooom jag hade en syyymaskin, dååå skulle ni få see" 
    Ida och maia får bilda klubb, eller mammorna kanske Räcka ut tungan
  • gosmamman
    Lina med Liten skrev 2008-03-06 22:01:43 följande:
    Du kan ju gissa vilken av bilderna jag tyckte mest om!!!
    Nr 4 såklart Skrattande
  • gosmamman
    Tjollabolla skrev 2008-03-06 22:01:08 följande:
    Väldigt sant! Våra vänner var så bekymrade idag för att deras 2½ månaders börjat vakna på nätterna. Hon har sovit från 22-07 sen hon föddes och jag har försökt förklara att sånt kan ändras... Dom kunde absolut inte förstå vad som var "fel". Hmmm...
    hehe, ja det är lite kul ibland att höra hur dom som har sin nyfödda första bebis funderar kring saker o ting (jag minns mig själv klart o tydligtFörvånad).

En mamma jag känner kom till babycafe när hennes bebis var 6v och undrade när i helskotta man skulle få börja sova hela natten nån gång *hmmmm*
  • gosmamman
    Angelinah skrev 2008-03-06 22:02:55 följande:
    Fin den va fejkskalisen  inte dum alls å himlans söt färg Go bild på bebben i spjälisen
    Precis som jag sa, jag belv riktigt galtt överraskad när jag såg den och kvaliten när man känner på den känns också toppen.
    Jag hade jättelåga förväntningar när jag gick in på hm och skulle kolla och förväntade mig att åka jacklös hem, men icke Skrattande
  • gosmamman
    Angelinah skrev 2008-03-06 22:11:00 följande:
    Hm.. måste helt klart gå och spana på dom låter ju super ju..vad fick du betala?
    298 kr fanns i grön, grå och rosa på mitt hm iaf
  • gosmamman
    Tjolla- va !!! inte äta på natten och e sååå liten Förvånad Ibland kan man bli galen på bvc´s råd också Skrikandes

Mina har ätit på natten tills dom var 10 och 11 mån.
  • gosmamman
    Jen80 skrev 2008-03-06 22:13:49 följande:
    Alltså den här bebisen är helvild. Får mig att skrika högt för den sparkar så hårt på kvällarna. Och då har den inte ens börjat sparka mot revneb och så, utan bara rätt ut så det känns som att den ska sparka sig ut genom naveln eller nåt. Vilket ös!! Jaja, hoppas den växer till sig lite snart så den inser att den inte kan dansa omkring hur som helst där inne.... Måste ju bli lite trångt nån gång . I brist på ny shopping så ska jag nog stänga av och kika lite på små bebiskläder som ligger väl gömda i min garderob i sovrummet . Inte ofta jag plockar fram dem, men ibland måste man...Är förresten liten sugen på en sommarsuit till både Ilon och bebisen i Katvigs midiapple, den gröna. Sååå fin! Ja, rosa såklart om det blir en tjej, men den gröna är fin. Tyckte inte om suiten från början (eller färgerna i den), men sommarsuiten är så söt . Ska prova på Ilon imorgon tror jag...
    när jag varit gravid så älskade jag att vika de små bebiskläderna och sortera dem i byrån, packa skötväskan och bädda i vagn och vagga/spjälis. Man kommer liksom i bebisstämmning då
  • gosmamman
    Tjollabolla skrev 2008-03-06 22:16:59 följande:
    MMM jag höll på o svimma. Det värsta av allt är att dom tror på allt hon på bvc säger...
    Det gör nästan lite ont i en ibland för man kan ju inte trycka på dem sina åsikter om dom inte vill ha dom.
    Jag har fått bita mig i tungan många ggr men ibland så smyger jag in nån liten kommentar i samtalen, försiktigt sådärFlört
  • gosmamman
    Angelinah skrev 2008-03-06 22:16:43 följande:
    Den rosa vill jag ha... Så fin mjuk rosa ser de ut å va..Å priset va ju verkligen toppen!!  
    Stortjejjen ääälskade sin rosa och blev jätteglad trotts att hon helst ville ha en röd men blev nöjd ändå. Vind och vattenavvisande skulle den också vara.
  • gosmamman
    Lina med Liten skrev 2008-03-06 22:19:30 följande:
    Ja herregud... undra hur många gånger jag pillade på Thea vagga innan hon kom. Knöt om spjälskyddet, puffade kudden, slätade till lakanet... Och LÄNGTADE!!!
    mmmmm *nostalgisk*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9