-
Maia är pigg som en lärka...sov ju 16.30-18.30 så inte så lustigt...men det kan ju inte vara lätt när man hållt sig envist vaken sen kl.9!Angelinah skrev 2008-03-06 20:25:28 följande:tack säger hon... *sur som en citron efter dagens sömnbrist*
-
men egentligen borde hon ju vara trött...hon sover ca.8-10 timmar/dygn. Det är ju bara inte normalt! Hon har ju varit krånglig med sömnen sen födseln men nu är det som allra värst....Angelinah skrev 2008-03-06 20:33:26 följande:Förstår hon e pigg öh Blir fullt ös hemma hos er ikväll då me anda ord
Somnade som sagt vid 23 igår, sov till 5, somnade om vid 8 o sov till 9 o somnade sen vid 16.30 o sov till 18.30. O jag lär nog inte få henne i säng förränns vid 23 ikväll igen... -
kan också nämna att hon vaknade fyra gånger under natten då jag fick gå upp o trösta henne...två gånger åt hon välling
-
gosmamman skrev 2008-03-06 20:41:32 följande:ajajdå, låter som ni hamnat i en liten ond sömncirkelAngelinah skrev 2008-03-06 20:42:31 följande:Låter rejält jobbigt
Jo men hur fasen bryter man denna onda cirkel??
Sorry för OT....känner mig bara så otroligt frustrerad. Till och med min lärrare kommenterade igår hur sliten o trött jag såg ut...men kan man bli annat?
Nu sitter hon o målar för fullt o tittar på Teletubbies. Inte det minsta tecken på att hon vill sova.
Om hon ändå sovit längre på morgonen så hade det väl inte varit så farligt o vara uppe sent på kvällen...jag sitter ju ändå här
Men det är ju just det att hon sover dåligt hela natten så jag får stiga upp flera gånger o sen vaknar hon vid 5 o är suuuupergrinig tills hon somnar om igen några timmar senare!
-
hmmm.....vet att jag sett den.... på trollungar har jag för mig! www.trullungar.seSmillaMilla skrev 2008-03-06 20:48:18 följande:Hej tjejer.Vet inte riktigt vart jag skall ställa min fråga efterom detta aboslut inte är ett danskt klädesplagg, men ni är ju grymma på kläder.Jag söker efter en babymössa, dala inspirerad. En hjälmmössa i styvare material. Den har stora blommor. vit botten och kanske röda band. Någon som förstår vad jag pratar om?
-
fel adress...www.trollungar.jetshop.se
-
ja där fanns den! i strl.40 och 44! Gå in på länken i ts och klicka dig in på babykläderZvartaliljan skrev 2008-03-06 20:54:55 följande:fel adress...www.trollungar.jetshop.se
-
Jag kämpade men hon somnade på golvet till slut...gosmamman skrev 2008-03-06 21:07:19 följande:Som jag ser det så skulle du ha megakämpat för att hållt henne vaken när hon tog sig en lur på sena em.Bebben får absolut inte sova efter kl 14 oavsett hur hon sivit på natten eller tidigare under dagen.Dom lugnaste kvällarna är när hon sovit mellan 12-13. Ibland är det jobbigt att hålla dom vakna men i slutändan belönar det sig.Det är svårt att låta bli men jag skulle försöka att inte ge henne välling på natten, jag tror lilla maia kör lite med dig på natten.Det spelar nog inger roll vilken tid på dygnet det är, konsekvens är det som fungerar i längden.Jag förstår dock att det är tufft då du e själv så mkt med henne. Lycka till, det är jobbigt men vär det i längden.
Jag måste ge henne välling på natten. De nätter jag struntat i det (provade två hela veckor) innebar inte att hon sov bättre, utan sämre, och hon åt definitivt inte mer på dagen för det och hon behöver ju verkligen få i sig den extra näringen som nattflaskan ger. Till och med BVC har sagt att jag ska fortsätta ge henne välling på natten. -
Jag lägger henne i soffan framför en film o så lägger jag mig bredvid o slumrar. Jag har prövat o låta henne ligga kvar i sängen men då skriker hon hysteriskt och så börjar hon dunka huvudet i ribban!!!Buttelina skrev 2008-03-06 21:21:46 följande:ge henne vällingen!! hon är så pass smal att hon behöver allt hon kan få. När hon vaknar kl 5 går du upp med henne då eller låter henne titta på film eller leka? när isabel strulade med mig så fick hon ligga kvar i sin säng till jag tyckte att det var rimlig tid att gå upp. till slut så ville hon inte gå upp mitt i natten längre för det var tråkigt.
Hon kan hålla på o skrika o banka tills hon tuppar av.
-
I morse badade hon klockan 7 och hon brukar alltid bli pigg av o bada o vilja leka o busa men icke - hon kröp upp i soffan vid 8 o somnade...när hon väl vill sova så är det stört omöjligt o hålla henne vaken!NovJenny skrev 2008-03-06 21:35:57 följande:Vad jobbigt du verkar ha det med sömnen! Om ni struntar i att somna om till kl 8 då? LÅte henne vara vaken, sova en ggn på dagen och sedan inte något innan kvällen?
Ett par veckor funkade det bra, då sov hon bara en gång på dagen mellan 12-14 ungefär. Då somnade hon 22 på kvällen och vaknade 6. men nu de senaste veckorna har det blivit värre. Även på dagis somnar hon på mornarna vid 8-9 tiden! Hennes dagmamma säger att hon bara kryper upp i kökssoffan o lägger sig trots att de andra springer omkring henne o skriker!Buttelina skrev 2008-03-06 21:36:33 följande:hhhmm envis liten dam men försök då hålla henne vaken tills det är dags att sova middag. det är svårt, jag vet men lek med lera rita busa mm. åh sånt är så svårt