• Sanda

Plockmat som kan stå framme till barnkalas??

vi ska ha barnkalas nästa helg för båda mina barn, sonen blev 2 år och dottern blir 1 år.  Det kommer ca vuxna och barn men det är öppet hus mellan kl. 11-16 så jag behöver tips på mat som kan stå framme utan att bli dåligt? kanske inte finns då får jag ta fram och ur kyskåpet så inget som måste vara varmt. Ska passa både vuxna och barn och lätt att förbereda. Vi har en del som åkt en bit för att komma hit annars kunde man bara bjudit på kakor typ

Kolla in min viktblogg!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-04 10:49
    20 vuxna och 15 barn ska det stå
  • Svar på tråden Plockmat som kan stå framme till barnkalas??
  • middiz

Pastasallad? Man kan låta gästerna blanda egna.
    Dom flesta barn gillar pasta..
    ex:
    sallad
    tomat
    gurka
    soltorkade tomater
    fetaost
    skinka
    kyckling
    physalis
    ananas
    olika dressingar mm mm

finns ju hur mycke som helst!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Sanda
    middiz skrev 2008-03-04 10:55:44 följande:
    Pastasallad? Man kan låta gästerna blanda egna.Dom flesta barn gillar pasta..ex:salladtomatgurkasoltorkade tomaterfetaostskinkakycklingphysalisananasolika dressingar mm mmfinns ju hur mycke som helst!
    ja det hade jag på 2åringens släktkalas. var poppis! Men klarar det att stå framme så lång tid? Kan bli jobbigt att ta ur och i kylkåpet efter det blir många skålar.
    Kolla in min viktblogg!
  • middiz

kanske inte hela tiden men eftersom det inte är så varmt än klarar det stå framme nån timme.. man kan ha lite extra i kylen som man plockar fram efter halva tiden eller nåt..
    tror inte det kan bli smidigare..

när dottern fyllde år hade jag ena dagen pastagratäng och andra dagen hemgjord kebab, oxå väldigt smidigt och lätt att förbereda!

• middiz

pajer går ju med, gör dom dagen innan och ta fram dom allt eftersom..

• Sanda
    middiz skrev 2008-03-04 11:00:37 följande:
    pajer går ju med, gör dom dagen innan och ta fram dom allt eftersom..
    det är sant. paj är ju smidigt! man kan ju ställa kallt medans det verkar vara lugnt och ta fram igen.  gissar att dom flesta kommer runt 14, känns som en sån tid
    Kolla in min viktblogg!
  • middiz

japp kanonbra! smidigt och gott, finns så många olika pajer att välja mellan oxå!

• Sanda
    middiz skrev 2008-03-04 11:03:00 följande:
    japp kanonbra! smidigt och gott, finns så många olika pajer att välja mellan oxå!
    Kan du komma på någon som är extra barnvänlig? 
    Kolla in min viktblogg!
  • middiz

kyckling brukar barn gilla
    kassler
    räkor kanske e mer för vuxna
    köttfärs kanske..?
    hmm ska fundera lite mer..

• Sanda

funderar på om man skulle göra någon lite extra barnvänlig, någon som ingen annan gjort förut, just för barnen sen kan man ha andra för dom vuxna, typ med äggstanning och typ köttbullar och prinskorv haha, tror du det hade fungerat? 

Kolla in min viktblogg!
  • middiz

javisst jag tänkte föreslå köttbullar faktist
    prova på dina barn nu i veckan och kolla vad dom tycker om den

• Sanda
    middiz skrev 2008-03-04 11:24:32 följande:
    javisst jag tänkte föreslå köttbullar faktist prova på dina barn nu i veckan och kolla vad dom tycker om den
    ja det kan ju faktiskt göra! Tack för alla tips
    Kolla in min viktblogg!
  • middiz

så lite så

• ia25

Till lunch idag åt vi paj, jag använde de rester som fanns i kylskåpet...  jag la kokt skivad potatis i botten på pajskalet och sen la jag på skivad lunchkorv. Över det hällde jag rikligt med äggstanning.
    Dottern är 2,5 år och hon gillade pajen

• Sanda
    ia25 skrev 2008-03-04 15:51:23 följande:
    Till lunch idag åt vi paj, jag använde de rester som fanns i kylskåpet...  jag la kokt skivad potatis i botten på pajskalet och sen la jag på skivad lunchkorv. Över det hällde jag rikligt med äggstanning. Dottern är 2,5 år och hon gillade pajen
    va bra ska nog köra på det!
    Kolla in min viktblogg!
Svar på tråden Plockmat som kan stå framme till barnkalas??