• folia

Polarn & Pyrets vindfleece overall?

Hur länge ungefär använder man P&P vindfleeceoverall? Har köpt en men vet inte om lillan hinner växa i stl 56 innan den blir för varm?

Har stl 56 och lilltjejen är 3 veckor gammal nu och på väg in på stl 56, men P&P's Stl 56 känns VÄLDIGT stor...

• Svar på tråden Polarn & Pyrets vindfleece overall?
  • Tessa76

Vi har fortfarande vår PoP vindstopper overall i stl 56 till vår 2,5 månaders tjej. Vet inte hur lång hon är men för 4 veckor sedan var hon 60,5cm lång så hon borde väl vara 63 nu kanske. Hon drar stl 62 i allt annars, men PoP overallen är fortfarande lagom.

• folia

Hur länge tror du att man använder overallen (om man tänker att hon inte växer ur den...) Är den för varm för typ 15 grader +?

Vad har man för ytterkläder när overallen blir för varm?

• KajsaMaja70

Vindfleeceoverallen bör du väl kunna ha nästan året om - den är ju inte så varm. Jag hade hoppats kunna köpa en sådan overall till min son, som nu är 3 månader, just för kalla vår- och ev också blåsiga sommarkvällar. Jag har haft 2006 års modell till min son (den är lite varmare än vindfleecen och tyvärr inte vindtät), och han kan faktiskt fortfarande ha den (men inte med händer och fötter "inne i" overallen dock - trots att det är storlek 62 och han har storlek 74 i vanliga fall (nästan dags för 80). PoP:s storlekar på overallen måste alltså vara rejält stora.

Var in på PoP i helgen för att köpa en vindfleeceoverall i storlek 80, men den finns inte i så stora storlekar. Därför fick det bli en vindfleecejacka och fleecebrallor för oss i stället - för det sista av vintern, våren och sommaren (bor i Skåne, och här BLÅSER det)!

Svar på tråden Polarn & Pyrets vindfleece overall?