Problem med katt
Jag har två katter, två bröder. De är 6 mnd och inte kastrerade ännu.
De föddes ute, och var fram tills jag fick de ute men med människokontakt hela tiden. De blev renliga redan första dagen jag fick de och allt har varit bra. Tills nu.
De har varsin låda och mat/vatten skål. Deras låda är på den lilla toaletten vi har i hallen. maten har de på köket. För två vecor sen började de bajsa precis utanför lådan, över hela rummet där deras lådor står. Det är inte sä särskilt mycket i lådan hällre. De är mycket ute, vi har en innergård så de kommer inte ut på vägen. Det har inte hjälpt att byta till ren sand hällre. Det luktar fruktansvärt illa på toaletten och ut i hallen. jag måste tvätta flera gånger om dagen pga lukten.
Vad kan jag tvätta med för att få bort lukten bäst? vad kan jag göra för att få katterna renliga igen?
Den ena av dom bits också..rätt så hårt. Han är mycket kelen och kommer och vill gosa. Men när vi gosar med honom biter han så hårt, och släpper inte taget. Han bits tills vi blöder, även barnen. Minsta sonen är nu rädd för katten. I början var det ju bara sån bitning som kattungar gör. Nu är det jättehårt. Och man känner hur han pressar tänderna längre in om ni förstår, först biter han sen känner man hur han biter hårdare och hårdare. han reagerer inte på att vi säger aj eller nåt. Jag måste avleda uppmärksamheten för att han ska släppa taget. Han kan även plötsligt attackera och klösa oss djupt och blödande.
Detta är något han gör varje dag och oftast varje gång vi ska gosa med honom.
Kan jag göra något för att ändra detta beteende eller borde jag omplacera den som bits?