• Juniphé

Min svärmor ska gifta sig (igen) med nån snubbe. Present?

Min svärmor är en mycket svår prick... Om ni googlar på "Narcissistisk personlighetsstörning" (http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning)så har ni henne.
    Skitjobbigt för hennes barn (Min man ex.)

Jag hade sedan länge "bokat" in den 5:e juli 08 som dagen för min 30-års fest. Inga av våra föräldrar är bjudna då vi bara vill ha kompisar och syskon med.
    Då hon (svärmor) fick höra att just det datumet var upptaget denna sommar så var hennes respons: "Vaddå, det är väl inget viktigt!" och sen slängde hon på luren.
    2 veckor senare fick jag veta genom svägerskan att svärmor ringt och bokat kyrkan samma dag. Datum? Ja, såklart den 5:e juli.
    Ja, det är så hon är.

Men, vi ska gå iaf (festen får tidigareläggas tyvärr) på detta bröllop. Känns löjligt att dom ens kostar på ett bröllop då svärmor byter män lika ofta som hon byter sängkläder... Men, men.
    Vi vill såklart inte lägga ner hur mycket pengar som helst på detta och behöver tips på ngt BILLIGT i presentväg. Max 400:- !!!! Absolut maximalt!

När jag och maken gifte oss för 7 år sedan så fick vi 500:- + att hon höll tal om hur hon fick städa och diska när hon flyttade in hos oss efter att hennes senaste äktenskap kraschade. (Vilket inte var sant - Hon tvingade sig in hos oss i vår dåvarande lilla 3:a med 2 kaniner, 1 marsvin, dotter på 11 år. Hon betalade varken mat, hyra, telefon osv. Jag var sjukskriven för utmattningsdepression och fick slava med matlagning och allt medan hon bara satt i tfn)... Ja vi har våra "issues" som sagt...

• Svar på tråden Min svärmor ska gifta sig (igen) med nån snubbe. Present?
  • jummie

Köp nåt opersonligt som typ en blomvas eller en lampa. Tycker inte att du ska lägga ner så mkt tid o kärlek på att välja ut en fin present.

• Juniphé
    jummie skrev 2008-03-04 15:18:08 följande:
    Köp nåt opersonligt som typ en blomvas eller en lampa. Tycker inte att du ska lägga ner så mkt tid o kärlek på att välja ut en fin present.
    Mmm... precis min tanke. Kanske en IKEA-vas?
  • JaneAusten

He he... kanske graverade glas?

• jummie

Lagerhouse har ju fina saker

• Camilla D

Tycker du kan nöja dig med max 200 till henne
    Håller med, köp något opersonligt, som du inte vill ha själv, hehehe

• jummie
    Juniphé skrev 2008-03-04 20:13:04 följande:
    Ja! Lagerhaus! Ett svart durkslag, Bläckfisk-pasta och en plastblomma
    Jaaa slå sen in allt i cellofan så blir det jäääättefiiint!
  • Juniphé

Ja, jag sa max 200 från början, men jag har ju en make som kan lägga in "veto"

Ja, ngt enkelt och billigt blir det. Lagerhaus har ju läckra paketpapper... undrar om dom fortfarande har med döskallar på?

• Trikarn

ge henne en kuvär med pengar till att betala de blivande skilsmässopapprena med!

Korall 05, Costas 07 ( ds) mina älskade trollungar!!
Svar på tråden Min svärmor ska gifta sig (igen) med nån snubbe. Present?