• Chipsgalen

Persikopaj!?

Någon som har recept på persikopaj?
    "Peachpaj" låter ju sååå gott!

(jag är gravid och sugen på så mycket skumma saker)

• Svar på tråden Persikopaj!?
  • Grodan Soda

Åh! Det är jag också sugen på. Hoppas någon svarar!

• Chipsgalen

ÅÅÅÅ va gott!
    Tusen tack!
    Ska passa på att skynda mig nu när min febriga son sover en stund!

• Grodan Soda
    Chipsgalen skrev 2008-03-04 16:33:38 följande:
    ÅÅÅÅ va gott!Tusen tack!Ska passa på att skynda mig nu när min febriga son sover en stund!
    Berätta gärna sen vilket recept du valde och om det smakade gott!
  • Chipsgalen

Tog barajagjohanna-receptet.
    Snabbt, enkelt och gott men väldigt sött!

• Grodan Soda

ok! Själv är jag sugen på den där kombinerade citron/persiko. Ska nog göra den på fredag då vi ska bort på middag och ha med oss efterrätt.

• Squeezetoy

Något som är riktigt gott (inte en paj dock) är att göra toscapersikor.

Samma slags tosca som man använder till toscaäpplen eller toscakaka. Lägg persikohalvor i en form och häll över toscan. Ställ i i en ugn ca 200-225grader tills toscan får lite färg. Jättegott med vaniljglass till.

• Bullmorsan

Barajagjohanna-receptet kan man göra med ananas också, supergott på sommaren med iskall vaniljglass till!

• Chipsgalen

mmm nu blev jag ännu mera sugen!

Ska prova alla en dag när jag har tid. (inte på en gång)
    Men jag håller med om citron/persika lät godast men jag hade inte citron hemma....

• Grodan Soda

Citron- och persikopajen står i ugnen just nu! Ska ta med den på en middagsbjudning ikväll. Återkommer med rapport om resultat och smak.

• Grodan Soda
    danstina skrev 2008-03-04 19:12:26 följande:
    ok! Själv är jag sugen på den där kombinerade citron/persiko. Ska nog göra den på fredag då vi ska bort på middag och ha med oss efterrätt.
    De var supergod! Mycket fräsch, inte så söt och smarrig som bara den. Serverade med vaniljvisp.
Svar på tråden Persikopaj!?