• LitenIsa

problem med lufthjul på emmaljunga

Vi har problem med ena hjulet på vår emmaljungavagn.
    Trodde vi hade fått punktering och har nu bytt innerslang 3 gånger men lik förbaskat står den där utan luft nu igen.

Verkar som om något gör nya hål i slangen hela tiden men vi hittar inget i yttrtdäcket och det gör inte heller de på cykelaffären. Vart luften tar vägen är en gåta. Vi är väldigt beroende av vår vagn då dottern sover ute i den varje dag så nu börjar vi bli desperata. Någon som haft samma problem???

• Svar på tråden problem med lufthjul på emmaljunga
  • Maria V

Jag har oxå en sån vagn men har aldrig haft det problemet. Men jag har hört att däcken kan krångla en massa för vissa. Om du byter hela däcket då?? Annars så kan man ju köpa andra däck till den vagnen oxå.

• lilla frö

har du kollat där ventilen sitter så det inte är något vasst där som gör att det blir små hål?

• LitenIsa

Ventilen byts ju varje gång vi byter slang så där kan inte felet sitta. Slangen är ju bytt 3gg

Byta hela däcket... kan man göra det via barnvagnsaffären?

Den har ju funkat så bra för oss i 6 mån, varför ska det börja krångla nu... grrrr

• lilla frö

menar inte ventilen utan hålet där ventilen ska upp.. om det kan vara nått som skaver ?, Hade så på min så jag fila lite med sandpapper och strök på nagellack...

• God Is A Girl

testat att vika däcket ut och in och tryck ut så man känner att det inte sitter fast nå vasst där?
    Det fick vi göra när vi hade punka flera ggr i rad, visade sig att det satt en liiten liten glasbit i däcket som vi inte sett innan.

• LitenIsa

Lilla frö: Då förstår jag vad du menar. Ska kolla upp så det inte är något som skaver där.

God Is A Girl: det är redan gjort både av oss och dem i cykelaffären och ingen hittar något.

• God Is A Girl

LitenIsa, Okej.. ja då vet inte jag inte

• lilla frö

ja gör så så hoppas att det bara e de =)

• Mama2005

Jag hade en sån Emmaljunga Classic till min son. Punka  ggr på typ 10 ggrs användning. Sedan glömde jag den utomhus (det var ju ändå punka!) när vi reste bort - och när vi kom hem så hade sitsen möglat. Då slängde jag eländet - fastän den kostat ett par tusenlappar. Var glad att slippa skiten!

• Mama2005

Förresten... jag tror att det var bromsen som var problemet... Det blev alltid punka på samma hjul!

• LitenIsa

jag har ingen lust att "slänga eländet" då vi tycker väldigt mycket om vår vagn. Den har fungerat kalasbra i ett halvår s jag tror den kommer att fungera ett bra tag till bara vi får ordning på den

Svar på tråden problem med lufthjul på emmaljunga