• Flutterby

Hur gör man kassettband oinspelbara?

Dvs hur "skrivskyddar" man dem? Har för mig att det finns något sätt? Sonen har fått en bandspelare o en massa inspelade band och jag vill inte att han ska råka spela över dem.

• Svar på tråden Hur gör man kassettband oinspelbara?
  • bumbi 84

jag tror att man ska täcka över dom små hålen på ovan sidan där bandet går, dom längst ut. men är inte säker om det var så eller tvärt om.

• giftgrodan

är hålen täckta kan man spela in. Är de inte det kan man det inte. (man kan sätta tejp över hålen om man vill kunna spela in över dem.. ljuva barndomsminnen )

• Spirre

Och dessa små hål sitter då så klart på ovansidan, dvs. motsatt sida mot där själva tapen går. På nya, oanvända kassetter så måste man bryta loss dessa små plastbitar.

• Flutterby
    Spirre skrev 2008-03-04 19:50:21 följande:
    Och dessa små hål sitter då så klart på ovansidan, dvs. motsatt sida mot där själva tapen går. På nya, oanvända kassetter så måste man bryta loss dessa små plastbitar.
    Så om jag bryter loss dem så kan man inte spela över det som finns på banden? Kan man återställa det ifall man vill spela över?
  • Spirre
    Svar på #6
    Javisst, precis som giftgrodan säger så sätter man bara en bit tejp över hålen så går det utmärkt att spela över det gamla innehållet.
  • Flutterby
    giftgrodan skrev 2008-03-04 23:43:01 följande:
    ja, man kan sätta tejp över hålen om man vill spela in igen, skrev jag ju
    Ok, visste inte om det gällde för "självinspelade" band också, trodde att det var "köpeband" du pratade om. Tack!
  • Flutterby
    Spirre skrev 2008-03-05 08:01:51 följande:
    Svar på #6Javisst, precis som giftgrodan säger så sätter man bara en bit tejp över hålen så går det utmärkt att spela över det gamla innehållet.
    Då vet jag! Tack så mycket!
Svar på tråden Hur gör man kassettband oinspelbara?