• maria81

Om man bokat en resa via resia, kan man boka av och boka via nätet för att få rabatten?

Såg nu att resan jag beställt idag var nästan 600 kr billigare att beställa via nätet. Hon som tog emot bokningen sa att det var en veckas öppet köp. Då borde jag väl kunna avboka den och boka via nätet för att få rabatten?

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Svar på tråden Om man bokat en resa via resia, kan man boka av och boka via nätet för att få rabatten?
  • leende guldbruna

Det är ju inte alltid att resor som du ser på nätet finns kvar så kan vara en risk att avboka.det e nåt om vissa procent som läggs ut o ibland e dom slut men de ligger kvar på nätet iaf.så kolla upp det först.

• maria81

jag försökte att boka där och sen ta bort min resa men då stod det att jag redan var bokad till det flyget och kunde inte bli det fler gånger...

• maria81

det står inget om att det är fåtal platser kvar. om jag ringer henne jag bokade av, ska jag då säga att jag vill ha rabatten eller bara låtsas som om jag har ångrat mig?

• leende guldbruna

prova båda !först rabatten.det har ju inte hon med o göra varför du ångrar dig,kan ju fakt vara för att du hittade rabatten o hon inte ger dig den.var ska du resa??*nyfiken*

• Bong

Japp, det är inga problem! Sitt vid datorn när du ringer och avbokar, så kan du snabbt gå in och boka den nya billigare resan! Har gjort så flera gånger...

• Novus

Fast det står inte att det bara gäller nybokningar då? Är det lika lätt då eftersom det egentligen inte är en nybokning?

• Bong

Men om man avbokar en resa och sedan bokar en ny, fast samma, så måste väl den nya vara en nybokning? *funderar*
    Oj, rörigt...

Novus skrev 2008-03-04 21:15:39 följande:
    Fast det står inte att det bara gäller nybokningar då? Är det lika lätt då eftersom det egentligen inte är en nybokning?
  • Novus

Bong
    Fast JAG tror (behöver alltså inte vara sant ) att de skriver så just för att inte de som redan bokat ska göra som TS vill göra

• Bong

Kan vara så... men jag gjorde precis likadant i somras! Såg att vår resa var nästan 1000:- billigare på nätet så jag ringde och bokade av , men bokade samtidigt en ny på datorn. Kanske beror på vilket bolag det är?

Novus skrev 2008-03-04 21:22:00 följande:
    BongFast JAG tror (behöver alltså inte vara sant ) att de skriver så just för att inte de som redan bokat ska göra som TS vill göra
Svar på tråden Om man bokat en resa via resia, kan man boka av och boka via nätet för att få rabatten?