Inlägg från: MiAmor |Visa alla inlägg
  • MiAmor

Bugaboo tråden nr 13

terezita: vagnen e supersnygg! ..gladisen i gåstolen går inte av för hackor heller Skrattande Skrattande

mamma till världens vackraste Emilia Sunshine
  • MiAmor
    Lille Mammsen skrev 2008-03-08 13:45:52 följande:
    Någon här som kan tyska? (Behöver hjälp)
    kan inte tyska men på babelfish.altavista.com kan du översätta hela textstycken från tyska till engelska iaf..
  • MiAmor
    TjorveniSkåne skrev 2008-03-08 20:35:49 följande:
    Kanske det sitter någon van bugabooägare här på lördagskvällen?Vi håller på att montera en cameleon, och får bara inte till sufletten. Det verkar inte vara någon rörlighet mellan de två "benen" i suflettklämman, och sufletten kan då inte tas smidigt upp och ner, i och med att de två byglarna hela tiden håller sig parallelt. Någon som begriper problemet och rent av har en lösning?
    har du satt på sufletten på vagnen? du kan ha satt fästena på fel sida av vagnen, alltså, att du behöver byta plats på dem.
  • MiAmor
    TjorveniSkåne skrev 2008-03-08 21:13:10 följande:
    Tack Ami! Jag tycker ändå min vagn verkar konstig. När jag tar på regnskyddet så kan jag inte få upp sufletten tillräckligt högt för att sömmarna i regnskyddet ska gå precis över bågarna, så som det står i manualen.
    kan du lägga in en bild i BT? på sufletten och en med regnskyddet på?
  • MiAmor
    Christian skrev 2008-03-09 00:59:30 följande:
    Jag har för ett tag sedan varit aktiv i denna tråd. Någon kanske kommer ihåg mig då det inte är allt för vanligt att killar lägger stort intresse på barnvagnar...I onsdags sålde jag min cameleon (jag menar vi sålde våran cameleon) ... känns lite tomt nu - men vi hade inget val.
    varför har ni sålt den? kan du inte smitta min sambo med barnvagnsintresse? Bugaboo är en svordom hos oss nuför tiden
  • MiAmor

jag kommer inte heller in men det låter ju onekligen som att ni har satt fästena på fel sida.. har ni provat att byta sida på dem?

• MiAmor

till  tjorveniskåne

MiAmor skrev 2008-03-09 10:19:46 följande:
    jag kommer inte heller in men det låter ju onekligen som att ni har satt fästena på fel sida.. har ni provat att byta sida på dem?
  • MiAmor
    Unna skrev 2008-03-09 19:47:41 följande:
    Hejhej!Jag har börjat kolla runt på vagnar och det började luta åt en Teutonia Fun (om man nu får nämna andra märken här...!) Men när jag läst och frågat runt verkar det som att många är missnöjde med den hårde fjädringen och att hjulen inte är bra i snö. Många verkar då ha bytt över till Bugaboo Cameleon och är nu supernöjda.Jag vill nu fråga er experter (försöker smickra in mig hos er när jag nu inledde det hela med att häda...) om det enda negativa med Cameleon är priset?!Hade först tänkt ha en vagn med mjuklift, bor i lägenhet på andra våningen och tänkte lämna resten av vagnen i ett förråd. Men med Cameleon måste man väl ha en separat liggdel och man bär med sig hela den? Hur tung/lätt klumpig/smidig är den?
    nackdelar enligt mig är att det är krångligt att komma åt varukorgen när liggdelen är på, samt att regnskyddet är klumpigt och att den är väldigt tungdragen i snö om man inte har snöhjulen på.
  • MiAmor
    Shoegirl skrev 2008-03-09 20:55:02 följande:
    Jag har haft Bugaboo i snart 2 år och har aldrig ens behövt vända på handtaget för att ta mig fram med BBn i snö. Har aldrig haft problem med det. Har vinterhjulen för att de är bra på skogsvägar och för att jag vill ha
    jo, med vinterhjulen funkar det bra. Men jag som bor ca 100m från sundsvalls centrum orkar inte släpa med mig vinterhjulen och byta och hålla på när jag kommer in till stan, så då är jag så illa tvungen att dra vagnen genom snömodd fram och tillbaka, och då tycker jag att den är trög..
  • MiAmor
    Pinja skrev 2008-03-09 21:49:38 följande:
    Här var det extrem snömodd idag. Det har snöat en vecka och idag regnade det så det tjocka snölagret blev blött och mjukt. Vår Emmaljunga med STOOORA luftfyllda hjul gick TRÖGT! Tror inte det finns nån vagn som funkar riktigt bra i det föret...
    njae, kanske inte men jag känner helt klart skillnad mellan att dra brio happyn jag hade förut och buggan i snömodd.. jag älskar min bugaboo och skulle inte byta den mot nån annan vagn, men den är inte helt utan nackdelar, o min åsikt är att de små framhjulen gör vagnen mer tungdragen i snö än vad en vagn med stora hjul är.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13