• Pinja

Bugaboo tråden nr 13

Imorgon åker vagnen... *snyft* Känns lite vemodigt... köpte ju den till vår efterlängtade dotter för snart tre år sen. Och nu har ju lillebror också hunnit sova i den.

Men snart får jag ju trösta mig med shopping!

Min man vill sälja vår gamla, egenrenoverade sekelskiftesvilla och bygga nytt. Slog mig idag att om jag har sådan angst för att göra mig av med en vagn - HUR skulle jag fixa att sälja vårt hus där vi bildat familj och som vi jobbat så hårt med för att göra det beboeligt?!

• Pinja

Ahaa... nu inser jag fakta; att sälja gamla vagnen och få ett bra pris var det enkla i vår väg mot en Bugga. Det är ju NU det blir svårt!

VARIFRÅN ska vi beställa?! Funderar på Seimi här i Finland, Babytrader och Pingpong. Endast vagnen kostar 880,-, 779,- (med 50,- rabatt) och 768,44 (med 5% rabatt). Om vi bara tar vagnen så kanske BT ligger bäst till - alla har väl varit nöjda med deras service? Åkpåse i samband med köp av vagn kostar 40,- på Pingpong så då börjar det vara viss skillnad.

Från Seimi får man tre tillbehör för priset av två vid köp av vagn så då jämnar skillnaderna ut sig igen.

Pingpong absolut billigast, men känns mest osäkert.

Vilka tillbehör behöver vi? Bor i småstad vid en grusväg och snö på vintern, men vi behåller tills vidare en Emmaljunga med stora lufthjul...

Tillbehören kostar ungefär lika mycket på alla ställen, men transport tillkommer ju ifall de beställs separat.

Ni brukar ju ha fina idéer hur man ska tänka! Hjälp!

• Pinja

Diana och Thea skrev 2008-03-06 10:05:27 följande:

Jag skulel välja din lokala butik i Finland faktiskt.
    Hmm... med tre tillbehör så ligger de bara ca 40e över Babytrader så då kanske jag hellre köper där. Men Pingpong ligger dryga 100e under i pris...
  • Pinja
    slma skrev 2008-03-06 20:04:48 följande:
    nagon som kan lägga in en bild at mig i bildtraden? har en, vad jag tycker, rätt snygg "bladsuflett"!
    SÅÅ fin!!! *dreglar*
  • Pinja

Tack för tips och åsikter! Packade gamla vagnen i orginalförpackning (fick från återförsäljare) och skickade iväg den mot bussförskott. Så fort de nya ägarna löser ut den så får jag in pengarna på kontot. Så helgen har jag väl åtminstone på mig att ta beslut...

Färgen är iaf bestämd! Vi har en golden retriever som för tillfället löser hår i MASSOR så det säger sig självt - det blir sand/sand. Sand/orange är också fint! Och röda canvasen!!! Kom på idag att jag fick färgprover när vi var i Stockholm i höst. Ja, ja... det blir iaf sand/sand till att börja med. Känns som att sand som bas (eller basement colour! som Pingpong skrev i sin offert...) går att kombinera med mycket.

Transportväska blir det i vilket fall. Det är en av orsakerna att vi köper Bugga. Får vagnen söndrad varje gång vi flyger. Dessutom tar flera flygbolag extra avgift för vagn i bagaget - det kanske man slipper om den är i transportväska...

• Pinja

Angående ståbrädan... hur smidig är den att fästa/ta av? Visst är det så att den går att 'hissa upp' när den inte är i användning? Funderar om vi behöver den... Har fått låna en till Emmaljungan och den kan möjligen gå på Buggan också, men man måste koppla lös den när den inte är i användning och då tar den en massa plats.

Dessa tillbehör... å andra sidan verkar det vara rätt bra andrahandsvärde på dem också!

• Pinja
    Unna skrev 2008-03-09 21:08:21 följande:
    Tack! Hm... men hur är det med en nyfödd som ska ligga ner, då måste man väl ha liggdelen, finns ingen mjuklift man kan ha i sittdelen va? För sittdelen är väl alltid i ett visst sittläge, det är väl hela sittdelens position man ändrar?Känner att jag ställer nybörjarfrågor, men kan inte bärga mig tills jag ska börja undersöka sakern närmare nu i veckan!
    Nu har jag inte köpt vår Bugga än, men kan inte tro att en lift är så himla mycket lättare än liggdelen - det är ju så lite 'hårda' delar i den.
  • Pinja
    MiAmor skrev 2008-03-09 21:36:16 följande:
    jo, med vinterhjulen funkar det bra. Men jag som bor ca 100m från sundsvalls centrum orkar inte släpa med mig vinterhjulen och byta och hålla på när jag kommer in till stan, så då är jag så illa tvungen att dra vagnen genom snömodd fram och tillbaka, och då tycker jag att den är trög..
    Här var det extrem snömodd idag. Det har snöat en vecka och idag regnade det så det tjocka snölagret blev blött och mjukt. Vår Emmaljunga med STOOORA luftfyllda hjul gick TRÖGT! Tror inte det finns nån vagn som funkar riktigt bra i det föret...
  • Pinja

Vem var det som köpt på Pingpong och fått väldigt bra deal...?

Har mailat med dem och de svarar snabbt och är väldigt tillmötesgående. Frågade om förfarande vid eventuell reklamation och fick som svar att de står för samtliga kostnader.

• Pinja

mallan brallan skrev 2008-03-11 16:57:20 följande:

oh my fucking god, har ni sett dom nya "toppklädslarna" hos babytrader??Troligtvis det fulaste jag sett någonsin.www.babytrader.eu/shop/index.php
    Vad säger ni?! Jag som tänkt beställa sådana...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13