Inlägg från: TjorveniSkåne |Visa alla inlägg
  • TjorveniSkåne

Bugaboo tråden nr 13

Kanske det sitter någon van bugabooägare här på lördagskvällen?

Vi håller på att montera en cameleon, och får bara inte till sufletten. Det verkar inte vara någon rörlighet mellan de två "benen" i suflettklämman, och sufletten kan då inte tas smidigt upp och ner, i och med att de två byglarna hela tiden håller sig parallelt.

Någon som begriper problemet och rent av har en lösning?

• TjorveniSkåne

Nu har vi fått sufletten på, och det ser rätt ut.
    Dock krävs det väldigt mycket kraft att ställa den står rakt upp.

Var det så för er i början, att man behövde använda mycket kraft fär att fälla upp sufletten helt?

Tack så mycket för så snabba svar!

• TjorveniSkåne

Tack Ami!

Jag tycker ändå min vagn verkar konstig. När jag tar på regnskyddet så kan jag inte få upp sufletten tillräckligt högt för att sömmarna i regnskyddet ska gå precis över bågarna, så som det står i manualen.

• TjorveniSkåne

MiAmor: Det ska jag göra imorgon om vi inte reder ut det efter en natts sömn! Tack!

• TjorveniSkåne

Jag var inne här igår och frågade om vår krångliga suflett. Nu har jag lagt in foton i galleriet. Problemet är att det inte går att få bygeln att stå rakt upp, däremot kan man böja den väldigt lång neråt, längre ner än ramen när den är i horistontalläge.

Det verkar som om röigheten i suflettklämmorna (de man fäster på den del av ramen där gummi saknas) är alldeles för små, jag kan knappt röra på suflettbågarna.

Jag har provat att byta sida på klämmorna.

Någon som känner igen problemet? ytterst tacksam för svar! Jag vill ju ut och köra!

• TjorveniSkåne

Tack till expertisen! Nu har det ordnat sig!!

• TjorveniSkåne

mamma på vift: Jag tror det är en tillfällig grej innan han har vant sig vid att sitta.

• TjorveniSkåne

Jag fick inget kollinummer. Vagnen beställdes torsdag kväll ovh kom fredag påföljande vecka.

• TjorveniSkåne

Läs FAQ (länk i trådstart) och återkom!

• TjorveniSkåne

Micjah: Vårt paket kom precis, 8 dagar efter beställning. Vi hade inget trackingnummer.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13