• Unna

Bugaboo tråden nr 13

Hejhej!

Jag har börjat kolla runt på vagnar och det började luta åt en Teutonia Fun (om man nu får nämna andra märken här...!)

Men när jag läst och frågat runt verkar det som att många är missnöjde med den hårde fjädringen och att hjulen inte är bra i snö. Många verkar då ha bytt över till Bugaboo Cameleon och är nu supernöjda.

Jag vill nu fråga er experter (försöker smickra in mig hos er när jag nu inledde det hela med att häda...) om det enda negativa med Cameleon är priset?!
    Hade först tänkt ha en vagn med mjuklift, bor i lägenhet på andra våningen och tänkte lämna resten av vagnen i ett förråd. Men med Cameleon måste man väl ha en separat liggdel och man bär med sig hela den? Hur tung/lätt klumpig/smidig är den?

• Unna

Aha, så att vända handtaget så att de större, fasta hjulen är framtill räcker inte?

MiAmor skrev 2008-03-09 19:56:10 följande:
    nackdelar enligt mig är att det är krångligt att komma åt varukorgen när liggdelen är på, samt att regnskyddet är klumpigt och att den är väldigt tungdragen i snö om man inte har snöhjulen på.
  • Unna

Tack!
    Hm... men hur är det med en nyfödd som ska ligga ner, då måste man väl ha liggdelen, finns ingen mjuklift man kan ha i sittdelen va?
    För sittdelen är väl alltid i ett visst sittläge, det är väl hela sittdelens position man ändrar?
    Känner att jag ställer nybörjarfrågor, men kan inte bärga mig tills jag ska börja undersöka sakern närmare nu i veckan!

Shoegirl skrev 2008-03-09 20:55:02 följande:
    Jag har haft Bugaboo i snart 2 år och har aldrig ens behövt vända på handtaget för att ta mig fram med BBn i snö. Har aldrig haft problem med det. Har vinterhjulen för att de är bra på skogsvägar och för att jag vill ha
  • Unna

Tack för alla svar!

Men kan man inte ha vinterhjulen på jämt då?

Och någon som vet hur mycket liggdelen väger? Eller kanske det räcker med om någon kan berätta hur den är att bära uppför två trappor?

• Unna

mallan brallan, åååh tack!!

Som sagt är jag inte så insatt ännu... Men nu fattar jag lite mer! Har inte studerat den så noga innan, för jag har tyckt att den varit på tok för dyr, men efter att ha kollat runt och läst och frågat så kanske det är värt det ändå...
    Bagagnat borde ju kunna lösa det problemet, men det känns inte lönt när priserna nästan är som för en ny. Köper man ny kan kan ju också få den precis som man vill. Får återkomma när jag kommit längre i beslutsprocessen! Tack igen för svaren!!

• Unna

Hallå alla!

Vi har nu kollat runt på vagnar och insett att Bugaboo har allt vi eftersöker! 4 hjul med svängbara fram. Vändbart handtag. Möjlighet att byta till terränghjul. Enkel, smidig, lätt, snygg. Dock är ju priset jobbigt högt...

Vi funderar på om Geckon kanske skulle "duga" för oss. Den är ju 1800 kr billigare än Cameleon (6900 istället för 8700).

Vi gillar att den är avskalad i designen, och de nackdelar vi hittat verkar ändå funka för oss:

Ej ställbart handtag - höjden funkar för oss båda.
    Inget bärhandtag - det kan jag nog ta och sy till av kraftigt band, (typ som på en ryggsäck)
    Liggdel och sittdel sitter lågt - tror det inte kommer bli ett problem, man vänjer sig.
    Ramen ej vadderad, kan bli repig - äsch...
    Begränsad i färgerna - vi kan köpa en svart och sen sy tillbehör i andra färger.
    Ska utgå - reservdelar kommer finnas att köpa till ändå

Men ni med erfarenhet, vad har ni att säga?! Hjälp mig!

• Unna

Kul att höra!! Men någon liten nackdel måste väl finnas... Vilken färg har du?
    Min pojkvän vill ha grön, men jag tror vi blir less på den, tänker att svart är mer praktiskt...

Bellahhh skrev 2008-03-15 15:01:20 följande:
    Jag älskar min gecko, den är helt perfekt liten och smidig men ändå inte lika liten som Bee
  • Unna

Ååh tackar! Men nu har de stängt... Lite tur i oturen ändå, för nu har vi börjat fundera på Cameleon, att det kanske är värt att lägga lite mer... Men nu får vi ta och fundera och kanske ringa Babyproffsen i Kristianstad på måndag och kolla läget där!
    TACK igen!!

mamma2003 skrev 2008-03-15 15:44:54 följande:
    Men du, jag var inne och snokade var du bodde för jag vet att det finns superbilliga Gecko i Kristianstad. Det ligger väl inte så långt från Malmö? Bellahhh vet mer om det där, visst var det Babyproffsen i Kristianstad? Och priset var väl så löjligt lågt som 4.900 Kasta dig på telefonen Unna och reservera en!Geckon är jättefin, läs gärna i Bloggen som Shoegirl skrivit, adress i TS.
  • Unna

Kollar lite på babytrader, och jag har hört att de har fraktfritt och 50 euron rabatt till nya kunder. Men när jag kollar shippingcosts så är det antingen 33,25 eller 41,90 beroende på vilket bolag man väljer, och jag ser ingenstans att det finns en nykyndsrabatt...

Någon som vet?

Någon som handlat där och är nöjda? (eller på annan webbutik)
    Känns så mycket lättare att gå in i en butik i stan. Om problem uppstår, reklamationer osv...

• Unna

Jodå liggdelen ingår!
    En av de speciella funktionerna är ju att det är exakt samma ram som man spänner på två olika "tyg" (det är ju så mycket mer än bara ett tyg, men du fattar...), antingen liggdel eller sittdel.

yaaniz skrev 2008-03-16 20:03:04 följande:
    men liggdel är väl inget som ingår? den köper man väl till`?men så 5000kr är helt ok då? är helt såld på helsvart nämligen oxå.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13