Inlägg från: mini2007 |Visa alla inlägg
  • mini2007

Bugaboo tråden nr 13

Tjejer, hjälp mig! Funderar på att sälja cameleon och köpa Bee... Främst för att Bee´n verkar vara smalare (?) så att den kommer in i våran hiss. Men funkar Bee bra som enda vagn?
    Sonen är snart 4 månader, ligger fortfarande, och vi bor i lgnht i centrala Malmö. I trapphuset måste jag först upp för typ 10 trappsteg, sedan in i en gammal hiss med draggaller, cameleons stora hjul går inte igenom, så varje gång måste jag lyfta av liggdelen, fälla ihop chassit, ställa in chassit i hissen, fälla ut, på med liggdelen och när jag kommer upp till min våning... ja ni fattar, likadant igen :(
    Än så länge funkar det väl även om det är slitigt (svettig och stressad varje gång, hmm), MEN när sittdelen ska på? Om liten sover, måste jag väcka honom då, alltså ta upp honom? Och försöka göra detta med honom i famnen? Börjar bli dags att köpa sommargrejer ;) Onödigt om jag ska sälja...
    Så vad säger ni som har Bee? Kommer jag att ångra mig om jag säljer Cameleon och bara har Bee?

• mini2007

Åååh jag börjar luta mer och mer åt Bee.. Om jag kan KÖRA in den i våran 45cm breda öppning på hissen så skulle vardagen bli SÅ mycket lättare för mig. Fast det är ju ioförsig trappsteg upp till hissen... Riskfritt att dra/"bumpa" upp Bee för trappor?

• mini2007

Tack för era svar! Blir nog Bee :) Kanske, eller usch, såå svårt att bestämma mig. Måste gå och titta på den. Kanske slänga in trollungen och se vad han tycker.
    Vill gärna ha fler åsikter! Uppdatering; Sälja Cameleon och köpa Bee (bara en vagn, måste välja), sonen 4 månader gammal. Kommer jag att ångra mig...?

• mini2007

Jag menar, några minus MÅSTE det väl finnas med Bee? Eller? Är detta vagnen som slår alla andra vagnar? Är hjulen stadiga, även om man skulle lasta tungt? Ramlar grejerna ur varukorgen? Krånglar bromsen? Någon som rullat Bee nån månad nu och upptäckt nåt som inte är bra?

• mini2007

Prova att vända ligg/sittdelen istället. "Enda" ggrna jag vänder handtaget är när jag ska in i hissen ;)

Pasadena skrev 2008-03-19 17:59:19 följande:
    Tycker ni att ni använder det vändbara handtaget nånting? Jag provade att vända det häromdagen när min dotter blev gnällig i vagnen och hon gillade verkligen att åka framåt och få titta på allt MEN vagnen blev ju helt bångstyrig. Jag kunde ju knappt styra den när hjulen åkte hit o dit och jag kom inte upp på trottoarer genom att balansera hela vagnen på swirwelhjulen. Visst man kanske kan låsa dem men det blir väl ändå inte lätt att ta sig upp på trottoarer pga småhjulen?
  • mini2007

Åh, jag som trodde att Bee´n hade FLER ställbara lägen än cammen på sittdelen... Hmm, det var ett minus.
    Helena S skrev 2008-03-19 18:01:33 följande:

mini2007: Vi har både en Cam och en Bee (sedan jan). Det jag tycker är negativt med Bee är; - sittdelen är inte lika bra som den för Cam. Barnen halvligger istället för att sitta rakt... - bältena sitter dåligt (alltså på barnet)- det tar lite tid att vända sätet om man vill göra det (fast det kanske bara är en vanesak)Annars är det en toppenvagn, superbra att köra (inga problem med vare sig bromsar, varukorg eller hjul)! Använder den till både sonen, 2 år, och dottern, 6 månader.
  • mini2007

TACK! Det måste jag testa, har inte ens tänkt på det ..*hänger skamset med huvudet*

mamma2003 skrev 2008-03-19 21:25:32 följande:
    Mini... Var det du som inte kom in i hissen utan att fälla din Cameleon? Vill bara tipsa om hur jag gjorde häromdagen när jag skulle in genom en smal dörr. Jag tog av ena bakhjulet och körde in balanserandes på tre hjul. Det gick över förväntan faktiskt och är betydligt lättare än att fälla ihop hela vagnen. Fast när barnet sitter i sittdelen så går ju även den att lyfta i bygeln men det blir ju tungt och otympligt förstås med ökad vikt. Nu vet jag ju inte hur megasmal din hiss är, så det kanske inte hjälper .
  • mini2007
    ami skrev 2008-03-29 23:04:17 följande:
    mollan nu skrev 2008-03-29 22:13:44 följande:
    Hur funkar det för personen som tar med sig barnvagn hem, men inte har ngt barn med sig. Tull?Checkas bara in som specialbagage eller? Bee i transportväska, borde väl gå som en resväska annars. Ifall man få ha 2 väskor och den ena är Bee i transportväskan???
    Jag undrar oxå! Syrran ska till USA i juni. Om jag smörar riktigt mkt kanske hon kan fixa hem en Bee.. *hoppas* Går ju bara på dryga 3000 då ju!
  • mini2007
    Kajsan skrev 2008-03-29 23:39:54 följande:
    Ok nästa fråga ( tack för svaren på den andra ) Hur bred är been? Jag trodde 43 cm men på Bugaboos hemsida står det nåt om "maximum unfolded widh" på 52 cm? vad är det? Jag behöver ju ha en vagn på under 50 cm för att den ska gå in i vår hiss...
    Har samma problem som du :( Måste nästan under 45 cm för att det ska funka riktigt smidigt *j-kla gallergrind, blä*
    Att ta av hjulet funkar, men det är ett himla meck, och jag vågar knappt låta sambon göra det *tänk om han repar den;)* Och definitivt inte någon annan, rimmar illa med mina önskemål om att svärmor ska ta en sväng ut m trollungen så att man får lite egen tid hemma (sooova)!
    Iallafall; var in på Bonti och de sa att jag kunde få låna hem en Bee för att kolla om den gick in. Mätte från "plupp till plupp" och det kan mycket väl vara 52 cm, alltså för brett...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13