Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråden nr 13

Bäbbemaggen skrev 2008-03-05 10:54:00 följande:
    Nån som vet OM/HUR "Kiddy Board" ståbräda passar på Buggan?
    FunkR UTMÄRKT!
  • modestyclara
    jule skrev 2008-03-05 19:28:07 följande:
    när kan man börja använda sittdel? sonen börjar bli lite missnöjd m att ligga i vagn när han e vaken, verkar som om han vill se mer... han e 4 mån på lördagvet att frågan varit uppe förut men orkar inte gå igenom alla inlägg i gamla tråden...
    Jag har börjat med sittdel runt fyra månader med båda mina barn. De är sittare båda två och har aldrig gillat det där med att ligga på golvet eller i vagnen du märker ju om han verkar missnöjd då är det ju bara att byta tillbaka...
  • modestyclara
    SoFo89 skrev 2008-03-05 18:38:30 följande:
    Åhh jag blir galen!Nu har både jag och min mamma försökt att sätta på dom där ringarna på piggarna till sittdelen. Trots att vi båda hänger på ramen och det känns som att den ska gå av så fattas det fortfarande en centimeter innan den går på. Sittplattan är inte nertryckt, vad gör vi för fel?
    Det kan vara grymt svårt. Men det låter som ni gör rätt. knä i ramen när den står på högkant och så dra utav bara katten...
  • modestyclara
    Pinja skrev 2008-03-06 09:57:37 följande:
    Ahaa... nu inser jag fakta; att sälja gamla vagnen och få ett bra pris var det enkla i vår väg mot en Bugga. Det är ju NU det blir svårt!VARIFRÅN ska vi beställa?! Funderar på Seimi här i Finland, Babytrader och Pingpong. Endast vagnen kostar 880,-, 779,- (med 50,- rabatt) och 768,44 (med 5% rabatt). Om vi bara tar vagnen så kanske BT ligger bäst till - alla har väl varit nöjda med deras service? Åkpåse i samband med köp av vagn kostar 40,- på Pingpong så då börjar det vara viss skillnad.Från Seimi får man tre tillbehör för priset av två vid köp av vagn så då jämnar skillnaderna ut sig igen.Pingpong absolut billigast, men känns mest osäkert.Vilka tillbehör behöver vi? Bor i småstad vid en grusväg och snö på vintern, men vi behåller tills vidare en Emmaljunga med stora lufthjul...Tillbehören kostar ungefär lika mycket på alla ställen, men transport tillkommer ju ifall de beställs separat.Ni brukar ju ha fina idéer hur man ska tänka! Hjälp!
    vinterhjul, åkpåse och parasoll
  • modestyclara
    Bellahhh skrev 2008-03-07 20:55:17 följande:
    Fasen att det inte finns till Gecko..verkar inte var många som har den.. Är den dålig?
    Geckon är underbar! Jag har en av varje (cam och gecko) och föredrar dem för olika saker...vill inte göra mig av med någon av dem.
  • modestyclara
    Bellahhh skrev 2008-03-10 09:54:28 följande:
    fan jag hoppas inte det är geckon haha då skickar jag tillbaka den ;P
    Äsch som jag sagt tidigare: den är ju som snyggast utan sufflett
  • modestyclara
    pluttmaja skrev 2008-03-10 15:01:39 följande:
    hej på er!!Vilken är den bästa skötväskan till en bugga. Jag var liten sugen på en hård babybjörn men när jag testhängde den i butiken så såg det inte så himla bra ut.Passar elodie åkpåsar bra till en bugga?? eller är de för tjocka??
    jag tycker en mjuk platt väska är bäst typ skip*hop
  • modestyclara

mamma på vift skrev 2008-03-10 20:37:52 följande:

Måste bara fråga....någon mer som har eller har haft barn som avskytt sittdelen? Har de lärt sig att tycka om den? Max älskade sin bugga med liggdelen på...men nu när vi bytt till sittdelen så avskyr han den. Han blir arg så fort man sätter honom i den och om man lägger honom ner så börjar han krångla och skjuter upp sig i en båge. Vad ska vi göra? Älskar vagnen jätte mycket men om lillen inte vill åka i den så funkar det ju inte.
    Men vill han sitta upp då? Han kanske är en sån som inte gillar att sitta? Brukar han sitta på golvet hemma? Han kanske int eär redo får sittdelen än helt enkelt?
  • modestyclara

mallan brallan skrev 2008-03-11 16:57:20 följande:

oh my fucking god, har ni sett dom nya "toppklädslarna" hos babytrader??Troligtvis det fulaste jag sett någonsin.www.babytrader.eu/shop/index.php
    ja det var ju ingen höjdare precis. men skönt för då blir det billigare eftersom man inte måste köpa .-)
  • modestyclara

Nellies matte skrev 2008-03-11 17:37:34 följande:

Ni som kan sånthär med barnvagnar, jag hade en brio kombi innan bugaboon. Brion använde jag max 5 gånger och sålde den för 1½ månad sedan. Idag ringde hon som köpte vagnen upp mig och ville reklamera den eftersom en plastbit saknades på bromsen. När jag sålde vagnen till henne berättättade jag att bromsen var lite lurig att få i och att man var tvungen att trycka till den både på höger och vänster sida. Nu hade den stått orörd hemma hos henne och så när dom började använda den till bebisen som nyss kommit så saknas det tydligen en plastbit på bromsen.Jag har inte kvar kvittot och garantin gick ut för nån nån måmad sen, vad gör man? Vad ska jag som säljare göra? Jag trodde ju att vagnen var hel!
    Oj vad svårt. Jag skulle be henne lämna in den på service och få en kostnadsuppskattning av reparation och sedan erbjuda mig att betala hälften. Det borde inte bli så dyrt...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13