Inlägg från: Corpset |Visa alla inlägg
  • Corpset

Bugaboo tråden nr 13

Någon som har koll på leveranstider från kidzshop? Beställde lagervaror i måndags och inget har dykt upp än. Måste ha snöhjul för att ta sig ut här. :)

• Corpset

Ingen som har koll på leveranstid på lagervaror från kidzshop? Jag mailade, men har inte fått svar än. Beställde i måndags 3/3.

• Corpset
    Hannnas skrev 2008-03-11 13:30:27 följande:
    Finns ju på kidzshoppen kidzshop.jetshop.se/och 1klass  www.1klass.se/E-handel/Ja finns på flera ställen, men många i tråden är glada i kidzshoppen
    Jo, beställde från kidzshop förra måndagen 3/3, men inget har dykt upp än och vi vill kunna gå ut i snön. Det går med de små hjulen bak, men det är rätt jobbigt i snömodd.
  • Corpset

Hur förvarar ni era vagnar? Funderar på om chassit kan stå i kallförrådet eller om det är en dålig miljö häruppe där vi har minusgrader.

• Corpset

Stora hjulen framåt och de små låsta, är ett hett tips. Då kan man köra även i snömodd/slask, även om det är rejält jobbigt om man är vek som mig.

• Corpset

Suck. Fortfarande ingen åkpåse eller vinterhjul. -9 här idag och det kommer ligga runt det resten av veckan. :(

• Corpset

Jag har sett flera nya chassi-annonser på blocket och ingen har skrivit något om att chassit skulle vara defekt eller lagat.

• Corpset

Alltså... är det något omfattande bedrägeri med Bugaboo-chassin? Jag ser väldigt många annonser på chassin som bara är använda 1 månad enligt annonserna. Folk begär allt mellan 800-3000:- för dem. Finns det nån anledning till att någon skulle ha ett extra nytt chassi förutom reklamation?

• Corpset

Nu har jag sett ännu en Blocket-annons som säljer det nya chassit. Samma annons som jag tidigare såg, men då stod det inget om att det var fel på chassit och då var anledningen till försäljning att de hade sålt alla andra delar löst till en kompis och fått chassit över. Nu står det i annonsen att det är det kända felet på chassit, dvs de har troligtvis fått reklamera, men ändå ska de ha 1100:- för det.

Lågt.

• Corpset

Tycker nästan att försäljarna skall kräva tillbaka sina reklamerade chassin för det här är knappast säkert för tillverkaren. Folk som säljer chassin som de vet är trasiga.

• Corpset
    Veronica30 skrev 2008-04-15 21:19:37 följande:
    Jag har använt det trasiga chassit som du säger i över ett år , köpte det begagnad i Argentina , jag visste inte att det var nåt fel på det , jag hade inte ens märkt om jag inte hade läst det här på BB tråden . Asså att säga att det är trasig skulle jag tänka lite , jag använder vagnen jätte mycket dra upp den i trappor och allt .Nu när jag vet har blivit orolig över att det kan hända att handtaget kan lossna helt , men om i över ett år inte hänt varför skulle hända det nu ?
    För att det slits?
  • Corpset
    Hannnas skrev 2008-04-17 20:51:36 följande:
    Ja herregud, är någon så dum att betala så mkt för ett sånt chassi så är det väl bara gratulera säljaren att det finns sådana "konstiga" människor som betalar för det Trist att h*n kör med sån attityd mot er som frågar bara...
    Hon hade det ute för 2000:- tidigare, utan att nämna att det var fel på det.
  • Corpset

Suck.

Blir så trött på allt skitsnack om Bugaboo. Det lär knappast vara dyrare att köpa en (1) vagn för hela vagnperioden än att köpa en pansarvagn, en lättare sittvagn och en paraplysulky (3).

• Corpset
    Kajsan skrev 2008-05-08 21:23:36 följande:
    Nää vad jag blir besviken!La in en jätteorder på kidzshopen för några dagar sen och mejlade idag för att kolla om det kommer innan helgen.Får svar nu att INGET fanns i lager, fast det står på hemsidan att det finns Nu måste jag leta nån snnanstans, jag är i desperat behov av parasoll ju Jag som ville beställa allt på samma gång , därifrån
    Jag råkade ut för ungefär samma sak och beställde från 1klass istället. Superbra service och snabbt gick det också.
  • Corpset

De kanske kräver tillbaka de gamla chassina pga folk har varit svin och säljer det trasiga/reklamerade chassit på t ex Blocket.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13