mamma2003 skrev 2008-06-01 08:17:56 följande:
Grattis till ett bra val av vagn! Det enda du behöver kolla är chassit och det går att göra utan att montera den. Man skall bara dra hårt i handtaget och hålla emot med en fot på mittstaget (den som slutar med en stor rund skruv på varje sida om vagnen). Om handtaget då glider upp på ena (eller båda) sidan/sidorna så är det defekt. Det skall sitta som berget då snäpfästena är stängda.Att montera vagnen är inte särskilt svårt, men det är klart att lite meck är det. Undrar om du inte skall låta bli, det blir nog lättare att transportera den om den är omonterad. Har du köpt en transportväska? Det kan jag verkligen rekommendera annars. Då ökar sannolikheten mycket för att du får hit en felfri vagn. Transportväskan kan du sen sälja här för inköpspriset skulle jag tro. Lycka till!
Tack för jättebra svar och förklaring. Precis vad jag var ute efter. Vagnen kommer att packas och fraktas av en flytttfirma eftersom mina kompisar ska flytta hem. De tar den i sin flytt. Minsta lilla skada ersätter de. Den ska få åka båt

Så jag får den inte förrens i aug, suck, men bebis kommer i oktober så jag ska väl kunna hålla mig. Kanske.
I USA tycker de att liggkorgen är såååå stor. Där ligger babysarna bara två, max tre månader i liggdelen. Usch vad många småbebisar man såg i framåtvända i obekväma "paraplyvagnar", det såg hemskt ut.
Annars hade de flesta bugaboo i NY. Vet inte hur många vi såg. Sedan hade rätt många den "konstiga" stokkevagnen. Men den var tom dyr i NY. Vi betalade 5400 för våran cam. Rätt nöjd faktiskt. Slapp skatt eftersom våra vänner bor i New Jersey och frakten blir ju också gratis.