Inlägg från: mammatill2härligavildar |Visa alla inlägg
  • mammatill2härligavildar

Bugaboo tråden nr 13

En fråga till er som kör Bugaboo Cam. vagnen.

Vi funderar mellan den o spirit S3. Nackdelen med bugaboo är enligt mig att sittdelens rygg inte går att ändra. Så när bebisen ska sova har den benen uppåt. Tänk om min bebis vill sova på mage? Hur tycker ni det här är. Sover era barn bra i den ställningen. Och är det någon som vet om det är ergonomiskt bra för barnet eller om det finns några nackdelar med att sova så????

Ok, men då låter det ju som om den är bra i allafall. Svårt att föreställa sig innan bebisen kommer. att köpa barnvagn e ju inte lätt. Tack för ditt svar!

Hallå! Har kikat runt i bildtråden på era snygga vagnar. Blir mer o mer övertygad om att köpa en bugaboo till bebben i magen. Men jag funderar på en sak. Alal säger ju att det är en stor sittdel som man kan ha länge. Men på bilderna ser det ut som att barnet fort har huvudet uppe i sufletten. Är det bara när sufletten är ihopskrynklad som det ser ut så?? Ser i och för sig mysigt ut. Men jga har valt bort teutonia för jag har hört att det är så liten sittdel.

Hallå alla Bugaboo ägaren! Idag va jag å sambon å provkörde. Det blir absolut en cameleon till vår bäbis. Funderade på en grej bara. De e ju assvårt att välja färger. Om man tar nåt "tråkigt" typ svart till basfärg. Hur pimpar ni till era så snyggt sen??? Kan man byta suflett o det innre i sittdelen???

Låter ju kanon. Men alla dessa snygga sittdynor å sånt. Syr folk dem själva eller finns det att köpa?? Är inte så händig med nål o tråd:)

Hallå!

Har tre bugga frågor som jag hoppas nån kan/orkar svara på.

1. Hur är vagnen att köra på vintern när det är snö?

2. Nån som har sand färgad bas, blir inte korgen väldigt smutsig?

3. Vart sitter bromsen på vagnen?

Tack Hannnnah som svarade på mina frågor. Lääängtar tills nästa vecka när vi ska åka o beställa vår bugga.

Hannnas skrev 2008-04-17 22:22:23 följande:
    Så lite så vad blir det för kombo??
    Åh vi har inte bestämt oss ännu. Eftersom vi inte ska ta reda på kön är det ju svårt att ha för mycket färg. Tror det blir en grå/svart eller brun/sand. (Vad tror ni andra blir snyggast???)

Men jag är övertygad om att vi kommer bli nöjda vilket som. Provkörde i butik igår och den var helt oslagbar. Har provkört massor och hade i prinsip valt en Teutonia men nu finns det ingen chans att vi tar nåt annat än Bugaboo.

Nej du har ju helt rätt med färgval och kön. Så klart kan man ha vad som hellst till både tjej o kille. Men jag tror vi tar något neutralt till en början och sen pimpar till det när vi ser vad vår bebbe passar i för färger. Ska kika in i ditt galleri nu på en gång o kolla dina buggafäger.

Unna skrev 2008-04-18 08:33:10 följande:
    Åh det är ju så svårt att välja, jag vet! Sen är det ju så personligt vad man gillar också...Jag gillar brunt men ville inte ha en helbrun, tänkte att jag skulle bli less. Har mycket brunt och beige i mina kläder, och tänkte att det blir för mycket att ha en brun/sand.Jag tänkte som så att jag vill sy nya suffletter och sittdelar, då valde jag grå som bas för att jag tycker det är snyggt till alla färger. Tog grå/brun till slut. Nu står den i vardagsrummet och är så fin.Och du - vi hade också nästan bestämt oss för en teutonia, men så fort vi provkörde en Bugga var vi helt fascinerade och så var vi fast.
    Ja grå bas e ju bra om man vill kunna välja massa andra färger till. Visst är det otroligt att buggan verkligen känns så bra som alla säger. Jag var som sagt helt övertygad om att vi skulle ha teutonia och tänkte att "vad är så specielt med bugaboo" eftersom alla som har den verkade höja den till skyarna. Men jag känner på mig att jag kommer bli en sån bugga ägare jag med=)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13