Inlägg från: 3småttingar |Visa alla inlägg
  • 3småttingar

Bugaboo tråden nr 13

Hej! Är det många här som har den där sommarsuffletten på sommarn?

Den ser ju verkligen luftigare ut på nått sätt

ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • 3småttingar

Hej! Köpte min bugga typ den sista januari och kände igår att styret är konstigt!!

När man kör så känner man att handtaget inte tar emot/stoppas på högra sidan. Typ som att sittdelen inte är på ordentligt men det är den. Svårt o förklara..

Men det är här nere som det är "löst", Det rödmarkerade.

Nån som haft liknande?

ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • 3småttingar
    JohannaJ skrev 2008-03-29 13:20:44 följande:
    flera har haft problem med handtaget, läs bakåt några sidor
    Ja det vet jag, men jag trodde deras problem var att handtaget åkte upp? Typ att det blev högre fast dom inte ville.. Och det problem har ju inte jag.
    ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • 3småttingar
    mamma2003 skrev 2008-03-29 13:57:39 följande:
    Handtaget skall vara ruckbart, det är en del av fjädringen. Några cm blir det upptill, kanske tre? Är det mer? Annars är det helt OK. Det där med att handtaget glider är en helt annan sak som kollegorna redan svarat.
    Hmm så svårt o förklara!

Alltså, när jag har fällt upp vagnen och satt på sittdelen, då ska ju den låsa fast handtaget så man inte kan böja den upp o ner/ fram o tillbaka. MEN min är bara fast på ena sidan, den andra sidan skulle jag kunna trycka ner till marken om du förstår vad jag menar.
    Det tar liksom inte stopp. Säg att man ska gå upp för en trottoarkant, då skulle inte jag kunna göra det eftersom då känns det som handtagen kommer gå av där som jag visade på bilden. Jag vet att handtagen är ruckbart liksom men det tar ju ändå stopp.
    ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • 3småttingar
    SoFo89 skrev 2008-03-29 17:02:07 följande:
    Vad skumt! Har du köpt den i butik eller via nätet? Om du har nära till någon butik som säljer vagnen kanske du kan rådfråga dom? Dom borde ju ha liite koll åtminstone.
    Som tur är så har våran lokala affär precis fått in Bugaboo och det var där jag köpte den. Tvekade om jag skulle köpa där eller på nätet. Men nu känns det skönt att jag köpte den här! Ska definitivt in på måndag och fråga!
    ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • 3småttingar

Hur mycket kan man ta för en cam använd i bara typ 2 månader?

Man måste ju gå ner i pris en bit iaf för att de ska löna sig för köparna att köpa begagnat liksom ju hehe. Bara lite funderingar.

ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • 3småttingar
    3småttingar skrev 2008-03-30 20:26:37 följande:
    Hur mycket kan man ta för en cam använd i bara typ 2 månader? Man måste ju gå ner i pris en bit iaf för att de ska löna sig för köparna att köpa begagnat liksom ju hehe. Bara lite funderingar.
    Puffar
    ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • 3småttingar

Har vart i barnvagnsaffären idag o visat upp min rangliga vagn!

Det visade sig att ena spärren hade lossat. Alltså den vita lilla knappen. Man kunde fälla handtaget genom att bara använda den ena sidans vita knapp. Så den är ju verkligen inte säker att använda nu!! Därför den är så lös o slapp på ena sidan.. Man kan ju liksom inte ta i och gå upp för trottarkanter eller liknande.

Grr, undra hur de har blivit så? Nån annan som har haft det så?

Dom skulle ringa bugaboo o kolla vad man kan göra.. dom har precis fått in vagnen så dom kan inget om den typ. Hoppas de går snabbt att fixa!

ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • 3småttingar
    Stargirl skrev 2008-03-31 22:32:50 följande:
    Går inte att fixa...du får ett nytt chassi. Bugaboo lagar i princip ingenting. De ersätter med nya delar ist.
    Ahaa okej, men det kanske är likabra då. Får se vad dom säger imorrn! :) Vill ju kunna använda min vagn hehe
    ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • 3småttingar

Som du sa Stargirl så får jag ett nytt chassi istället för att laga!
    Ska ner o hämta det nu. Bra service!!

ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13